Fråga: Problem med CPUn i ICS I9100XXLPQ

Discussion in 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' started by Slipurson, Mar 13, 2012.

1. Slipurson

Slipurson Teen Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    ROM:
    Stock
    Info:
    Gear 2
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Note 8.0 LTE
    ROM:
    CivZ SphereKat
    Info:
    Jobbtelefon...
    Har inte sett att nån annan haft detta problem, men jag får inte någon ordning på detta, när jag kastat in ICS, (varit lika på alla releaser) så blir telefonen varm, med dom första versionerna trodde jag det bara va buggar, men det fortsatte, och nu med nyaste releasen (LPQ) så har jag samma problem.

Telefonen blir varm, installerar jag en app för att kolla CPUspeed så ligger den och pendlar på 1000-1200Mhz konstant, Rootar jag telefonen och sätter ner hastigheten till max 800 så stannar den på 800 Mhz och går inte ner förens jag sätter governor "powersave" då beter den sig mer som om jag hade "ondemand".

Det spelar ingen roll hur mycket jag flashar om, wipear och grejjar, det blir lika hela tiden. Flashar jag tillbaka min 2.3.6 backup så blir allt bra igen.

Någon idé om vad jag kan göra? Tänker lägga in 2.3.5 Nordic version och köra uppdateringen via KIES, men jag tror inte att det gör nån skillnad...

2. RoseN-95

RoseN-95 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Verkar som att telefonen inte vill gå ner i deep sleep..

Men ladda ner CpuSpy från market (Tycker den är bättre än CPUspeed)...
    Använd den en dag och skriv sedan tillbaka din Cpu's hastighet och om telefonen går ner i deep sleep alls.

Sen kan du även ladda ner "betterbatterystats" även den från market. Då kan du se vad det är för app som ligger på i bakgrunden och håller telefonen vaken! Rekommenderar den verkligen!!!
    Om du inte förstår vad allt betyder så kan du alltid fråga i denna tråd med text elr det enklaste ett ss :D

Testa även att stänga av telefonen och ta ut batteriet i ungefär 30 sekunder. Detta är effektivare än vad man tror :D

Hoppas det hjälpte lite :)

3. Slipurson

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    ROM:
    Stock
    Info:
    Gear 2
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Note 8.0 LTE
    ROM:
    CivZ SphereKat
    Info:
    Jobbtelefon...
    Jag ska testa lite mer med ICS imorgon, problemet är inte när den är låst, det är när den är igång, telefonen blir varm runt kameran, precis som den blir när man spelar lite "tyngre" spel, har rootat, kört med 3 olika apps för att övervaka CPU hastigheten och den står 95% av tiden på 1000 eller 1200Mhz, leker jag sen lite med telefonen så hänger den sig och jag får stänga av den genom att hålla in powerknappen i några sekunder..

Tack iaf för hjälpen och det snabba svaret, tänkte inte på att kasta in BBS och kolla vad det är som håller telefonen på maxfart hela tiden, och när jag skrev CPUspeed, menade jag inte appen (visste inte ens att det fanns en med det namnet), jag kör CPUSpy, och

Testade uppgradera via KIES och det blev samma sak, börjar fundera på om det är fel på telefonen... men det är ju sjukt om det skulle vara nått fel som BARA påverkar den om jag kör ICS, med GB (2.3.6) så funkar allt bra och skulle jag inte spela och gejja på telefonen så skulle jag nog få ut 2-2,5dagar batteritid, med ICS får jag vara glad om CPUn inte tömmer batteriet på några timmar. tänkte maila Samsung om detta och höra om det är fler som har samma problem, men gissar att dom kommer säga som vilken support som helst "neeeej det här har vi aaaaaldrig varit med om..." ;)

Får förresten samma strul med custom ROMs baserad på 4.0.3...

Last edited: Mar 13, 2012
  4. RoseN-95

RoseN-95 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det där låter väldigt väldigt skumt :/

Men när du sa att problemet även kvarstår vid uppgradering via KIES så tror jag Samsung vet bäst :)

5. Slipurson

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    ROM:
    Stock
    Info:
    Gear 2
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Note 8.0 LTE
    ROM:
    CivZ SphereKat
    Info:
    Jobbtelefon...
    Upptäckte efter lite läsande på XDA att det är "mediasökningen" som ställer till det med att Mobilen blir varm/ligger på max Mhz hela tiden, tog ur SD-kortet, gjorde backup och lät sedan telefonen formatera kortet, efter det så är det inga problem med värmen längre, men den känns ändå inte lika solid som 2.3.6 ROMen jag hade innan, men det blir väl bättre, 2.3.x va ju inte felfri från början den heller :)