Problem med delaktivering på X8

Diskussion i 'Xperia X8' startad av ringare, 4 mars 2011.

1. ringare

ringare Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min dotters X8 har på senaste tiden börjat förbruka batterikraft så det står härliga till. Problemet började efter att jag uppdaterade till senaste versionen av 2.1 (revisionsnummer 2.1.1.A.0.6), men jag är osäker på om detta problem började omedelbart eller om det dröjde några dagar. Batterihistoriken (*#*#4636*#*#) visar att aktiviteten "meddelanden" gör så att telefonen aldrig går ner i riktig vila då den av någon anledning sätter ett delaktiveringslås - telefonen har en körtid på 100%. Om jag dödar "meddelanden" med en task killer försvinner låset och strömförbrukningen minskar därför markant. Nu är ju "meddeladen" en del av det som Sony-Ericsson levererar, inte någon tredjepartsapplikation som laddats ner ifrån market! Har någon annan upplevt samma sak? Mottager tacksamt förslag på lämplig åtgärd för att lösa detta - att be dottern avsluta den trilskande processen med jämna mellanrum är inget alternativ!

2. Jani

Jani Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57
    Operatör:
    GiffGaff

MINA ENHETER

Operatör:
    GiffGaff
    Prova en tredjeparts app kanske? Det finns flera bra gratisalternativ som Handcent SMS och GoSMS.

3. kentlers

kentlers Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

rota luren å flasha in cm så kommer du bli världens bästa pappa.

4. kentlers

kentlers Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

eller bästa mamma ;)

5. ringare

ringare Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Pappa är det :)

Jag har läst om någon modell från HTC som hade liknande problem med att SMS/telefonihanteraren satte ett delaktiveringslås med följden att telefonen aldrig gick ner i vila. I det fallet skickades en uppdatering ut från HTC för att lösa problemet, men eftersom ingen annan här verkar ha sett problematiken på X8 gissar jag att det är något fel på just dotterns exemplar. Det blir nog till att göra en fabriksåterställning för att se om det hjälper. Att lägga in Handsent eller Go SMS hjälper troligen inte - meddelandeprocessen startas automatiskt av systemet så fort den dödats... CM får bli lösningen om inte fabriksåterställning räcker!

6. Northrol

Northrol Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Synd att det inte finns någon gilla-knapp ;)