Fråga: Problem med display vid svart? (samt ljudfråga)

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av reallyawesomemark, 30 maj 2012.

1. reallyawesomemark

reallyawesomemark Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej alla glada (hoppas jag). Vad avundsjuk jag är på er som har s3...

Jo nu ska ni få höra en historia. Jag köpte galaxy note för ett tag sedan men har sålt den. Nämligen rätt missnöjd med att det såg förjävligt ut vid mörka nyanser. Finns en tråd i relevant forum om detta:

https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=67123&highlight=problem+vid+svart

där även denna bild länkas till:
    http://imageshack.us/photo/my-images/690/gammatest.png/

De mörkaste nyanserna ser knasiga ut, egentligen ska det vara en knappt märkbar skillnad mellan varje nyans.

Så, jag tror de flesta vid det här laget vet vad jag är ute efter; hur är det med s3?

Jag undrar också om s3 har bättre batteritid än note? Notes batteri är ju hyllat men jag vart inte så imponerad faktiskt, även med lägsta ljusstyrka så gick det ju inte att surfa särskilt länge. Sådant kan man ju ofta avhjälpa med ett bulkigt större batteri, men det vill man ju helst slippa. Någon som lyckats surfa hyfsat mycket? Någon som vill göra ett batteritest, typ surfa på nån halvtung och ljus sida som dn.se ett tag och sen kolla batteriåtgång???:)

En fråga relaterad till skärmen är en om ljud: På noten klippte "ljudkortet" (eller mjukvaran) ljudet när det blev för tyst. Jag körde på lägsta och näst lägsta volymen oftast eftersom jag har 16 ohms-lurar (lättdrivna) och inte vill skada öronen mer än jag redan gjort :). Lyssnar man tex på blue in green av Miles Davis resulterade det i total tystnad när det skulle vara svaga trumljud, samt ett irriterande click när ljudet blev tillräckligt högt för att börja höras. Mycket irriterande! Detta problem avhjälptes genom att höja volymen, men det medförde ju andra problem.

Så, jag är mycket nyfiken på hur det är med s3 ur dessa aspekter! Om det är bra så lutar det åt en s3 när man kan få den beggad för 3-3500 kr! I dagsläget får det duga med min htc desire med 2x3cm skärm. alltså sammanfattningsvis: mycket tacksam för svar på mina frågor (det var inte riktigt en sammanfattning, men det får duga).

ha det najs! :)