Problem med drivrutin till win7?

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Sir_Moomin, 23 jun 2010.

1. Sir_Moomin

Sir_Moomin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Första gången jag ansluter mobilen till datorn med windows 7 på så vill drivrutiner inte installeras?

MTP någonting vill inte installeras utan misslyckas?
    Är det fler som har problem?

2. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Du måste mounta SD-kortet för att kunna använda lagringsutrymmet i datorn. Det gör du genom att dra ner rullisten och klicka på notifikationen som säger att du är ansluten till en dator via USB. Då får du fram alternativet att mounta kortet och sedan ska det gå bra.

3. Sir_Moomin

Sir_Moomin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är inte det som är problemet.

Utan problemet verkar vara att den Samsung Kies inte hittar min mobil? :cry:

4. arono

arono Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Fick samma grej så jag gick in på inställningar>>oM TELefonen>> Usb lagring och där bytte jag från kies till masslagring

Edit sen får man visst dra ner rullgardninen och mounta sd-kortet

Last edited: 24 jun 2010
  5. toppenkillen

toppenkillen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tänkte starta mitt medlemskap här på Swedroid genom att bidra med en lösning på problemet kring drivare/ Kies/ Win7 x64 :)

Satt som android-newbie med min skinande nya Galaxy S och blev ruggigt besviken då Kies inte ville hitta min mobil, googlade runt lite och hittade detta:

1. Börja hämta hem denna zip med drivare.
    2. Under tiden: stäng av Kies, dra ut USBn från luren, se till att "USB felsökning" i mobilen (under inställningar/program/utveckling) är avstängt (utgråat) och boota om mobilen.
    3. Packa upp zippen och kör install. Du ser förmodligen meddelandet att Samsung USB redan finns installerat, kör på ändå eftersom du vill bli kvitt det gamla junket.
    4. Starta Kies och plugga in mobilen. De nya drivarna ska nu börja kicka in en efter en och Kies hittar till slut mobilen! :)

Edit: Märkte att Outlook måste vara avstängt för att Kies synk ska hoppa igång. Vad jag hittade kan man inte heller välja vilken telefonbok/kalender etc i Outlook man vill synka med mobilen, den tar den som är default.

Last edited: 24 jun 2010
  6. toppenkillen

toppenkillen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok, helt klockrent funkar det inte med drivarna/metoden jag skrev om ovan. :(

Efter att man avslutat Kies/kopplat ur USBn så kan det vara svårt/omöjligt att få igång det hela igen automatiskt. När det krånglar igen så dra ut USBn igen och gå upp till "Kies-menyn" i övre vänstra hörnet i Kies-fönstret och välj "Drivrutinåterställning". Tar ngn minut. Plugga sedan in USBn igen och det bör hoppa igång, ev med att Win talar om att diverse ny HW har hittats.

Sugdålig och skakig SW/drivare Samsung bjussar på, jag menar Win7 x64 är ju inte någon direkt nyhet eller ovanligt..

Hur som: Vad jag fattar så verkar många öht inte fått igång Kies för Galaxy S eller i Win7 x64 så att det funkar lite yxigt och med "drivrutins-refresh" är ju iaf ett fall framåt.. :ehm:

7. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Jag installerade kies, inget funkade. Lät kies ominstallera drivisarna och då funkade allt. Har inga återkommande problem just nu. Kan vara att jag har tur. Kör också med w7 x64. Kanske är nått med usbportarnas drivisar eller nått som gör skillnad?

8. hellqvio

hellqvio Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har haft likande problem, det visa sig dok att telefonen satt på en usb hub och när jag bytte till en annan usb port så löste allt sig.

9. Slasher

Slasher Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick inte heller Kies att fungera (masslagring fungerade dock t.ex.). Satt och testade lite olika saker. När jag pluggade in SGS så fick jag ibland upp från win7 att den misslyckades installera drivrutiner. Klickar man på mer info är det först en grön bock men under den en röd bock (minns inte vad det stod för text). Klickar man på någon hjälpfråga så kan man ställa om så att windows själv laddar ner bästa drivrutin. Jag valde den näst lägsta så att windows laddar ner om den inte hittar en fungerande på datorn. Nästa gång jag provade Kies så fungerade det.

10. 112

112 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du kom alltså in i "windows help and support"-grejen? vilken av länkarna trycket du på där?

EDIT!!! hittade en nyare version och då funkade det. Installationen är på ett annat språk men när man väl e inne i programet så är det språket man väljer vid installation.

http://www.all-samsungphones.com/samsung-galaxy-s-i9000-kiespc-sync-download.html/

Last edited: 30 jun 2010
  11. Yasho

Yasho Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hade lite problem med win 7 men då hade jag telefonen kopplad till en usbhub. När jag sen kopplade den direkt till datorn så fungerade det klockrent

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk