Problem: Problem med e-mail Samsung S4 mini

Diskussion i 'Galaxy S4 Mini' startad av the-stargazer, 22 sept 2013.

1. the-stargazer

the-stargazer Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Z1 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Z1 Compact
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Alpha
    Jag har en ny S4 mini (ersätter min gamla S2), allt verkar tipp-topp men en sak får jag inte att funka: Push-funktionen för mail. Hur jag än ställer in den så vägrar den att fungera (oavsett om det är gmail eller Hotmail). Man ser det tydligt när man öppnar upp den, den lilla cirkeln för uppdatering rör sig automatiskt på min S2, här står den helt still. Först när jag trycker på den hämtar den nya mail - men det innebär ju å andra sidan att det endast är manuell hantering, ingen push! Jag har testat att aktivera funktionen "synk" på rullgardinsmenyn (det behövdes inte på min S2), men det blir inte bättre för det.

Hjälp!
    Vad ska jag göra? Det här är ju värdelöst :cry:

2. kalleboston

kalleboston Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    195

MINA ENHETER

Hej
    Har du testat att rensa cachen för ditt mailprogram? I värsta fall även rensa data.
    (Inställningar/appar)
    Kan vara värt ett försök iaf!

Skickat från min GT-I9195 via Tapatalk 2

3. the-stargazer

the-stargazer Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Z1 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Z1 Compact
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Alpha

Tack för tipset, jag "hann" inte utan gjorde ett nytt test idag och se där... det funkade! Jag har ingen aning om hur detta gick till - jag gjorde en hard reset igår kväll utan att det hjälpte, men nu gick det...

Så skumt, frågade både Telias och Halebops kundservice men dom kände inte till problemet. På nätet verkar problemet inte okänt men tyvärr har ingen beskrivit någon lösning.

En annan konstig sak är att jag på S4an måste ha synkknappen intryckt, det behövs inte på S2an...

Kanske nån annan som har mer info om detta skumma fenomen?