Problem: Problem med Energisparläges Widgeten

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av blanche, 18 januari 2012.

1. blanche

blanche Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena.

När jag kopplade in min SGS2 i dec ngn så uppdaterade den mjukvaran, inget konstigt med det. Det var säkert massa små ändringar som jag inte märkte men det som jag faktiskt märkte var att nu var widgeten för energisparläge helt plötsligt 4x1 stor istället för 4x2.

Men så idag så strulade telefonen lite och när jag inte kunde stänga av GPSn via widgeten tänkte jag happ, jag tar väl bort widgeten och sätter dit en ny så funkar det säkert MEN nu vill den helt plötsligt vara 4x2 stor igen...

Någon som vet någon eller känner igen detta eller bara har något tips på vad jag kan göra? Jag har inte installerat någon egen launcher utan kör Touchwiz (hette det så? Glömt bort....)

Tacksam för hjälp!

/Blanche

2. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Staff Member

Mottagna gillanden:
    8.380
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Testat att starta om telefonen alternativt lägga till widgeten igen? Den ska vara 4x2 i senaste versionen.

Om du kollar inställningar - om telefonen, vilken androidversion kör du med där?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

3. blanche

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Android 2.3.5

Om det nu är så att senaste versionen är 2x4, hur kommer det sig att jag hade 1x4? Den var verkligen grymt mycket skönare. Alla funktioner fanns, dom hade bara minskat ikonerna.

Edit:
    Har provat att ta bort och lägga till widgeten igen - den vill vara 2x4 då

4. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Om jag förstår dig rätt så VILL du ha den som 4x1? Isåfall är det nog ny Launcher som gäller! ;) På Go Launcher EX och LauncherPro så kan du ändra storleken på Widgets, och det är alltså inget som widgeten själv stöder utan att du fick 4x1 är för att den av någon anledning blev ihoptryckt helt enkelt, men håller med dig om att 4x1 också går fint! ;)

Så nej, tror inte att TW-Launcher stöder den funktionen att förminska widgets!

Om du vill byta launcher så kan jag tipsa om GO Launcher! Jag tyckte bättre om LauncherPro men den uppdateras aldrig, så det känns som att GO Launcher är liksom, framtiden (mer än LauncherPro iaf)... Och det finns en massa mer inställningar än vanliga launchern! Annars är det bara att försöka ladda ner något från market som bara tar 4x1 i plats! ;)

Om du kör med GO Launcher kan du även installera denna: Bild på Widget (GO Switch Widget)

Om du kollar på widgeten längst ner så har du från vänster: Wifi, Mobil Data (finns ej på TW-Launcherns energisparläges-widget), Auto-rotate (finns ej heller på TW, utan bara i Status-baren), Ljusstyrka, GPS, Synka, Skärmtimeout och batteristatus! Sen kan du även byta ut ikonerna till andra inställningar och byta plats på dem! ;)

Hoppas att jag bringat någon slags klarhet i det hela! :O

blanche gillar detta.
  5. blanche

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej får väl kika på det då. Dock gillar jag inte riktigt hur din bild såg ut men jag gillar funktionerna. Men så var det ju också därför som jag valde android och inte apple. Man kan ändra allt! Grymt ju! Tack för klarheten och tipset!