Problem: Problem med Exchange i N5

Diskussion i 'Nexus 5 (2013) - Allmänt' startad av slackerbitch, 12 nov 2013.

1. slackerbitch

slackerbitch Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ingen annan som har problem med Exchange-konto?

Finns flertalet länkar om man söker på Google, verkar inte vara någon som löst det..

Det verkar även vara olika problem..

Själv kan jag inte ens lägga upp exchange-kontot, han hittar inte servern, vi har ett gäng android-mobiler på företaget men Nexus 5 är den första som gått bet.

det löste sig, fick ta bort domän\ för att det skulle fungera :)

Last edited: 12 nov 2013
  2. thorre

thorre Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Det där med exchange och active sync kan vara lite klurigt. Det görs en del inställningar/policies på Exchange-servern. När mobilen ansluter till servern ställer servern frågor till mobilen där den kollar om mobilen exempelvis stöder kryptering, pin-kod med mera. Om mobilen inte uppfyller kraven blir det ingen anslutning.
    Det kan med andra ord vara som så att personen som administrerar exchangeservern, som du försöker att ansluta till, har satt en eller flera policies som din telefon inte uppfyller.

Jag höll på med att fixa och trixa myckert med detta förut. Till sist gav jag upp och köpte touchdown från nitrodesk. Sedan jag började använda den appen för ett par år sedan har jag aldrig haft några problem med att synca mail, möten, kalender, kontakter osv.

3. andi4321

andi4321 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Efter 1 dygn har min Exchange mail slutat fungera. Får inga felmeddelande, men det går varken att skicka eller ta emot mail. Fungerar med min vanliga imap mail. Någon som har liknande problem?