Problem med fibern (Bahnhof)

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av hagbarden, 7 mar 2023.

  1. hagbarden

    hagbarden Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2017
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    128
    Hejsan!

    Ringde Bahnhof förra onsdagen då jag ville nedgradera från 250/250 till 100/100 då jag räknade på att jag skulle spara 1000:- om året och att vi har haft denna hastighet förut och klarat oss bra.

    Nu har vi inte haft något internet sedan nedgraderingen. Har kontakt med Bahnhof som skickar dagliga sms på att dom arbetar med problemet.

    Nu till min fråga! Någon som har en aning vad som kan ha hänt och varför det tar sådan tid?
    Har testat med en annan router och kom inte ut på internet med den heller så det borde inte vara problem med min utrustning.

    mvh/hagbarden
     
  2. schrödinger

    schrödinger Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2020
    Inlägg:
    1 049
    Mottagna gillanden:
    1 344
    Operatör:
    Universal, Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Universal, Tele2
    Troligen är det stadsnätet som segar med byråkratin, Bahnhof kan tyvärr inte göra så mycket åt det.
     
    hagbarden gillar detta.
  3. hagbarden

    hagbarden Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2017
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    128
    Nej nu börjar jag bli lite irriterad. Får ringa imorgon och kolla vad som är problemet :mad:. Mest drygt är det för sambon som inte kommer att kunna jobba hemifrån.
     
  4. Consan

    Consan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2022
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    3
    Vet du vilket stadsnät du har? Ibland så fastnar ordrarna som skickas och bahnhof kan behöva logga in i stadsnätets portal och manuellt aktivera ordern. Vissa stadsnät har ingen sådan portal där operatörer kan manuellt aktivera tjänster och då kan dom inte göra så mycket
     
    KTM, hagbarden och Kristy gillar detta.
  5. hagbarden

    hagbarden Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2017
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    128
    Svenska stadsnät. Ahaa på så vis. Tack för förklaringen. Så då är det förmodligen svenska stadsnät som måste göra något då.