Problem med filsparning :(

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av Maxxan, 30 mar 2011.

1. Maxxan

Maxxan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag har en app som sparar information till en fil (cirka 100-200K), JSON-format. Det funkar i 100% av fallen för mig, men för vissa telefoner kan det hända 1 gång på 1000 att det blir något fel och då går det inte ladda sen.

Använder jackson lib för att det ska gå lite snabbare. Använde Androids inbyggda json-klass och där fick jag också samma fel typ en promille av gångerna. Felet jag får är "Unexpected end-of-input within/between OBJECT entries" och det känns som att det blivit något fel när man sparar så filen blivit korrupt, typ att den inte hunnit spara klart.

Har ni något tips hur man kan hitta detta problem? Några idéer vad det kan bero på?

Använder inte olika trådar, och den sparar bara när användaren gör något. Och jag loggar även om det skulle bli undantag när man sparar till fil, men det blir det aldrig, bara när man ska läsa in den.

Är SQLite bättre att satsa på, även om det blir en väldig massa jobb med att skriva om hur det sparas osv?

Blir så frustrerad på detta problemet!! :S

2. mikma

mikma Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Sony XZ2 Compact

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony XZ2 Compact
    Stänger du filen ordentligt? Om man inte gör det kan man nog få samma problem.

3. Maxxan

Maxxan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ja, jag tror det. Gör en JsonGenerator g... och sen g.close() och om jag fattade dokumentationen rätt ska det räcka.