Problem med FM-radio efter 2.2

Diskussion i 'Legend' startad av john_h, 21 jan 2011.

1. john_h

john_h Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Efter uppdateringen till 2.2 har jag som rubriken antyder vid flera tillfällen uppplevt problem med FM-radion. Det som händer är att när jag lyssnar på radio och minimerar spelaren för att pyssla med diverse annat så hänger sig spelaren undertiden.

När jag växlar tillbaks till "radio appen" igen så ser den ut som att den är avstängd. D.v.s varken frekvensinformation eller den blå bakgrunden (som visas när radion är aktiv) syns längre.

När detta händer går det varken att höja/sänka volymen eller stänga av radion. Allt blir helt låst och det enda som hjälper är att gå in i inställningar" och leta upp den under "aktiva tjänster" för att stänga därifrån. Efter det är det bara att starta om telefonen för att kunna använda radion igen.

någon annan som haft detta problem och möjligtvis vet varför? Allra bäst vore ju om någon vet hur man löser problemet!

2. Berkan

Berkan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har liknande problem, för mig hänger den sig när jag ska starta spelaren. När jag trycker på power-knappen på widgeten så händer ingenting och när jag startar upp radion direkt från programmet så kommer "aktiverar fm" upp men progress-stapeln stannar när den nästan är klar.

Att starta om telefonen hjälper inte alltid.

Om ingen vet vad felet beror på och hur man löser dett, så kanske det finns någon annan widget/program som man kan ladda ner som funkar bättre?

3. Fnurga

Fnurga Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad är det för radio-app ni pratar om?!

Visste inte ens att legend hade FM-radio! :)

Nevermind. Fattar inte hur den har undgått mig så länge!

Last edited: 25 jan 2011