Problem med Gameboid på Mini Pro

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Lunait, 5 sept 2010.

1. Lunait

Lunait Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har lite problem ibland med Gameboid på min Mini Pro. Oftast funkar det bra, men ibland startas ROMen om utan förvarning. Har nån haft liknande problem, och går det att lösa?

2. MShogun

MShogun Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har ett liknande problem.
    När jag kör "golden sun" och "golden sun 2" i gameboid så stängs spelet av helt utan förvarning då och då. Jag tas tillbaka till välj ROM menyn och efter 2 sekunder så står det "gameboid is running" uppe i taskbaren tillsammans med klockan, batteryminder osv. Men om jag drar ner den menyn och trycker på gameboid så försvinner det och jag är tillbaka i välj ROM menyn. Nu när jag startar så har gameboid mycket riktigt stängts av och startar från senaste save.

Vad kan detta bero på ? Jag har läst någonstans att just golden sun strular men att det skall vara fixat i senaste versionen av gameboid vilken jag alltså har.

Någon som har nån input?

3. simpleminds

simpleminds Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Har också fått att spelet stängs av automatiskt... Konstigt :/, förövrigt är det ju en underbar app som har dödat många timmar :)

4. MShogun

MShogun Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag var inne på att den lilla telefonen kanske blev överhettad och att det därför krashade men jag har spelat otaliga timmar final fantasy VI på den helt utan problem så det verkar vara problem med just golden sun spelen, iallafall för mig.

Ingen här på brädan som har nån input på detta?