Problem med Gameloft..

Diskussion i 'Off Topic' startad av TookieDroid, 22 jul 2011.

1. TookieDroid

TookieDroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159
    Telefon:
    iPhone XS 256GB

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone XS 256GB
    Ett tag sen så såg jag att man kunde köpa spel ifrån Gameloft för 9kr om man gick in i hemsidan med 3g nätet. Så jag passade på och köpte 4 st spel.
    Nu efter att jag återställt telefonen så gick jag in i Gameloft igen för att ladda hem mina köpta spel, men dom finns inte under mina köp...

Sammanlagt så har jag köpt 6 st spel ifrån Gameloft, varav 4 av dom var när det var rea. 2 av spelen jag köpte var med ett bank kort och dom kostade 30 kr st. Men när jag trycker på My Downloads så ser jag bara ena spelet...

Så mitt problem är.
    Jag har betalat för 6 spel men jag kan bara ladda ner 1 av dom igen.. Vad kan jag göra? Ska jag kontakta deras support?
    Annars tycker jag att dom lurar folket. För om man köper ett spel så ska man ha rätt till att få ladda ner spelet igen ifall man återställer luren. Man ska inte behöva köpa spelet igen...

2. googleye

googleye Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Kontakta support, finns väl egentligen inget någon här kan göra åt det. Men du borde definitivt få ladda ner dom igen, om inte bör du sprida det på så många forum du kan

Sent from my HTC Desire HD

3. TookieDroid

TookieDroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159
    Telefon:
    iPhone XS 256GB

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone XS 256GB
    Jag skickade precis ett mail till deras support. Ska se vad dom har att svara nu...

Tycker att det är dåligt av dom ifall man inte kan ladda ner sina köpta spel igen..

Såg precis i deras hemsida att man bara kan ladda ner köpta spel igen inom 90 dagar efter köpet.. Va fan är det där för regel seriöst? Jag betalade för spelet och då ska jag fan få behålla den också så länge jag vill. Känns lite som om det är ett en gångs spel fan. Jag hann inte ens varva vissa av spelen innan jag återställde luren..

Men ändå, det har inte gått 90 dagar sen jag köpte mina spel, så dom borde inte vara borta..

Jag återkommer med deras svar!

4. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Därför köper man inte spel ;)

5. Albin-132

Albin-132 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    LG G6

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G6
    ROM:
    HavocOS
    Det är därför jag har slutat köpa spel från Gameloft... Deras säljstrategier är jobbiga (visst nu kan man köpa deras nya spel på market, men de kostar 12 kr extra, så varför?)