Problem med Gmail-appen och iCloud-konto

Discussion in 'Applikationer' started by Oxygenic, Jan 19, 2016.

1. Oxygenic

Oxygenic Adult Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova
    Platta:
    Lenovo Duet 5, 2-in-1 Chromebook
    Övrigt:
    Sony WF-1000XM5
    Kör en Nexus 6p (grym telefon), med standard gmail-appen för mejl. Funkar bra för gmail såklart, och verkar funka hyfsat med mitt Exchange-konto också (ibland svårt söka i inboxen). Men på sistone har mitt huvudkonto - ett iCloud-konto med en @mac.com adress slutat synka som den ska. Det kan ta flera timmar, eller nästa dag innan mejlen ramlar in. På min Mac får jag dem utan problem - med push - såklart.

Någon annan som stött på detta?

Dags byta mejlklient? Till vad isåfall?

2. Lidback

Lidback Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Låter väldigt konstigt. Jag själv kör med gmail-appen och syncar min @me.com mail och fungerar hur bra som helst. Man får ju inte push-meddelanden, utan den kopplar via imap för inkommande och smtp för utgående. Jag kan välja under vilken tidsram den kollar av mailen (satt det till en timma för varje koll). Iofs har jag inte en 6P utan en 5X, men borde vara samma utförande.
    Hur har du ställt in din @mac.com adress? Är det med imap, och har du möjlighet att ställa in som mig, i vilken intervall det ska kollas av efter nya mail?

3. Oxygenic

Oxygenic Adult Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova
    Platta:
    Lenovo Duet 5, 2-in-1 Chromebook
    Övrigt:
    Sony WF-1000XM5
    Japp, det har alltså funkat bra tills för ett par veckor sedan - när jag fortfarande hade en Nexus 6 - Nu funkar det bara sporadiskt...

Testade CloudMagic - och allt funkar som et ska med samma inställningar... Skumt.

4. Lidback

Lidback Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Kör på CloudMagic om du trivs med det. Framgår inte i din text så lär passa på att fråga: har du testat att ta bort kontot, rensat cachen och startat om mobilen, sedan lägga till kontot på nytt i gmail som imap? Omständigt? Ja tyvärr :/