Problem med Gmail-sync

Diskussion i 'Allmänt' startad av mauerpark, 20 nov 2011.

1. mauerpark

mauerpark Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej!

Alldeles nyligen har jag fått problem med synkningen av mina gmail-konton till telefonens gmail-app. Tidigare skötte det sig det helt automagiskt men nu måste jag manuellt gå in på respektive konto och trycka "uppdatera" för att få in nya mail. Och så vill jag ju inte ha det...

Jag kan inte minnas att jag fipplat med något som ska ha med mail att göra, men det kan ha skett av misstag. Eller så är det här något som telefonen hittat på själv.

Telefonen är en orootad Motorola Defy.

Några tankar kring vad som kan orsaka detta och hur jag löser det?

2. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    497

MINA ENHETER

Min fru har något liknande i sin HTC inc s efter någon vecka så slutar alla notifikationer komma fram. Om vi går in i konton och synk och klickar ur bakgrundsdata och sedan klickar i den igen så funkar allt igen.

Varför det händer vet jag inte. Kanske något liknande på din?

3. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Har haft problem med synk från och till med gmail. Oftast i samband med minnesbrist, eller i samband med att ha flashat ny rom. Hur som helst så jag alltid lyckats lösa det med att rensa data för appen i Settings. Det enda man behöver göra är att logga in igen så är man på banan.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

4. mauerpark

mauerpark Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nu har jag löst det, problemet visade sig vara pinsamt enkelt. Jag la upp widgeten för Strömkontroll på skrivbordet och såg då att knappen för synkronisering var släckt. Hur det blivit så vet jag inte (har inte använt den widgeten tidigare) men efter aktivering funkar allt som det ska.

5. Jerker63

Jerker63 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har en HTC wildfire S. Jag har använt den någon månad och synk med mitt gmailkonto har fungerat utan problem, men sen i måndags (21/11) så får jag bara felmeddelandet:
    "Synk har problem för tillfället. Det kommer snart tillbaka"
    Mina övriga mailkonton och exchange active sync funkar som det ska. Nån som vet vad det kan bero på?

6. Jerker63

Jerker63 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hm... nu har jag experimenterat lite och hittade en ikon för enbart g-mail (jag använder inte den e-postadressen, bara kontakter och kalendern) och då fick jag ett meddelande om att lösenordet var fel! Hur det nu kunnat bli det, helt plötsligt? Men när jag skrev in det igen, så funkade genast synken igen.