Problem med Google kalender och synk till Desire

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av spaceuser, 30 sept 2010.

1. spaceuser

spaceuser Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hej!

Kanske fler har upptäckt att det blir fel med kalendern i Desire efter synk. När jag skapar en händelse i Google Kalendern, och sätter vilken tid tex ett möte ska börja/sluta, så envisas det att stå som ett "hela dagen" möte. Går jag in igen på Google kalendern, så står det rätt tidsspann där. Default så utgår ju Google kalendern att det ska vara "hela dagen", vilket jag således kryssat bort.

Detta blev fel efter att Google gjorde om gränsnittet för kalendern för någon månad sedan. Innan hade i alla fall inte jag de här problemen. Det händer dessutom för alla händelser, och inte bara ibland.

Fler som märker av detta?

2. malexin

malexin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Faktiskt så upptäckte jag samma problem i dag, men bara med ett par enstaka händelser jag lade in för någon vecka sedan. Jag provade att lägga till ett par nya nu men de fick rätt tider, så kanske är det fixat?

3. Cherokee

Cherokee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    106

MINA ENHETER

Jag hade problem med allt vad kalendern hette förra veckan. Slutade med att jag fick ta bort ALLA händelser i kalendern på google.se, samt i telefonen och starta om.

Helsjukt.

4. spaceuser

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag upptäckte att om jag skapar en händelse och använder mig av Googles Kalenderns "Hitta tid" till höger om fliken "Uppgifter om händelse", så funkar den korrekt, men inte om jag kryssar bort "Heldag", och väljer tidspann för händelsen på egen hand.

Trots att det går att få att fungera tycker jag det är rätt dåligt av Google att inte ha korrigerat detta fel.

5. spaceuser

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Undrar vad Google håller på med för nu slutade den här möjligheten också. Tvingas därför att i telefonens kalender korrigera från "Hela dagen" till de tider som jag redan valt för mötet i Googles Kalender. Riktigt dåligt av Google att skapa en massa nya buggar i en redan välfungerande kalender.