Problem med Google kalender

Diskussion i 'Samsung' startad av PeterD, 17 november 2011.

1. PeterD

PeterD Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Blir inte klok på det här med min kalender i Taben.

Jag kör med Calendar Pad Pro i både telefonen och plattan. Det funkar kanon, förutom när jag skapar en helt ny händelse i plattan.

Då vägrar den att synca mot google. Men jag kan gå in på en existerande händelse och ta bort den, då uppdateras det mot google.

Från telefonen funkar det utmärkt att lägga till händelser och den kommer upp i plattan också.

Har kollat så jag har med min kalender på plattan och den finns där och alla andra inställningar jag kan tänka mig är rätt.

Någon som har nått bra tips på varför den inte syncar nya händelser men det går att redigera andra och då uppdateras det mot google?

Blir tokig på det här snart :(

EDIT: Det verkar fungera när jag lägger in händelser i standard appen Kalender. Kan det vara så trist att det inte fungerar att köra med Calendar Pad Pro på plattan? Någon annan som kör med den som fått det att fungera?

Last edited: 17 november 2011
  2. sethakan

sethakan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag har exakt samma problem men kör med Jorte.

Lägger jag in något i orginalkalendern fungerar det perfekt.
    Lägger jag in något i jorte dyker det upp i orginalkalendern men syncas inte med gmail.
    Jag har inte valt lokal kalender i jorte utan har valt gmail.
    Om jag editerar en befintlig post via jorte så uppdateras den även på gmail.

Allt detta fungerar perfekt i sgs2an.

Jag har lagt in mitt scema för ett tag framöver så skulle vara superglad om någon kunde hjälpa mig.

3. PeterD

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Min kalender har börjat fungera igen efter att jag bytte rom.

Antagligen var det något som låg och spökade och inte gick att få bort med att bara rensa data i appen.

Vet inte det va till så nytta men en återställning kanske kan hjälpa till att lösa problemet?

4. sethakan

sethakan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag var rädd för det, de mesta brukar fixas efter en återställning men är en massa jobb:(

När jag ändå har en på tråden som rootat, försvinner det där fältet med program som ligger standard längst ner i mitten och försvinner även den där print screen knappen? Två riktigt jobbiga funktioner.

5. PeterD

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

På den romen jag kör (overcome) så gör dem inte det.

Men det ska nog säkert gå att få bort dem på något sätt. Jag har inte brytt mig om dem.