Problem med Google Now sökningar för väder

Diskussion i 'Allmänt' startad av Aniton, 17 jan 2013.

1. Aniton

Aniton Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag har ett märkligt problem när jag använder Google Now (eller Google Cards) vad man nu tycker känns bäst.

Jag har användt väder-kortet mycket då det innehåller precis vad jag vill veta. När man klickar vidare på det bör man i teorin göra en google sökning på tex. "väder i halmstad" om man befinner sig i halmstad för att webbläsaren ska visa det lilla kortet där man kan skrolla i prognoser etc.

Problemet är att numera gör min sökning endast en sökning på order "weather" hos google.com även om jag ser vädret för halmstad i appen.

Jag har ändrat språk till svenska i både appen, kortet och systemet. Samtidigt har jag sett till att det i inställningar står "använd lokal google sökning istället för google.com", vilket borde betyda att den kör en sökning via google.se?

Vad jag kan se lyckas jag ändå inte få igenom att min enhet ska använda google.se vid sökningar. Har även gått in i webbläsaren och den vägen logga in på google.se för att sätta som standard etc.

Enheten jag använder är ASUS Transformer Prime (TF201) med android 4.1.1 (senaste för enheten vid skrivande stund).

Är det någon som haft liknande problem på samma eller andra enheter? Kanske finns något magiskt trick som jag missat eller bara en inställning jag misslyckats att hitta.

Är tacksam för all hjälp man kan få :).

2. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Såvitt jag vet är det engelska som systemspråk som gäller och sökning på google.com och inte google.se. Prova det :)