Problem: Problem med Google Wallet efter senaste firmware-uppdateringen

Diskussion i 'Galaxy S23 Ultra' startad av zappa79, 28 maj 2024.

1. zappa79

zappa79 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

jag har stött på ett problem med Google Wallet på min Samsung S23 Ultra efter den senaste firmware-uppdateringen. Jag får ett felmeddelande som säger "Enheten uppfyller inte säkerhetskraven" när jag försöker använda kontaktlösa betalningar. Jag har inte rootat eller modifierat min telefon på något sätt, och den har de senaste uppdateringarna installerade.

Här är vad jag har provat hittills:

1. Kontrollera att enheten är Play Protect-certifierad – inga problem hittades.
    2. Uppdatera Google Wallet-appen till senaste versionen.
    3. Rensa cache och data för Google Wallet-appen.
    4. Synka om mitt Google-konto.
    5. Kontrollera säkerhetsinställningarna – inga problem hittades.

Trots alla dessa åtgärder kvarstår problemet. Jag misstänker att detta fel uppstod efter den senaste firmware-uppdateringen. Är det någon annan som har stött på samma problem eller har några förslag på hur man kan lösa detta? Jag är tacksam för all hjälp!

Tack på förhand!

Bifogade filer:

2. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    593

MINA ENHETER

Du är inte ensam om det. Använder inte Google wallet men när öppnar appen får jag inga fel meddelande. Fast jag har inte lagt till någon kort till det. Det man kan göra är gå till: Appar - Google Plat Butik - Välj avinstallera uppdateringar där. Vänta tills när det är löst och uppdatera Maj uppdateringen igen.

Google Wallet not working on Samsung Galaxy S23 series after May security update