Problem: Problem med Googles sökruta

Diskussion i 'Allmänt' startad av Hattifnatt_katt, 3 apr 2022.

  1. Hattifnatt_katt

    Hattifnatt_katt Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2022
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

    Jag har ett problem med Googles sökruta som jag inte blir riktigt klok på. Varje gång jag tar fram Google-appen och ska skriva ett sökord, så fälls tangentbordet ned direkt efter första bokstaven, vilket gör att jag är tvungen att klicka på sökrutan igen för att kunna skriva färdigt. Problemet har jag haft nu i några månader, och ingen jag känner har samma problem.

    Jag har testat att byta tangentbord, att ändra inställningar och googla på detta, men hittar inte någon lösning på problemet nånstans. Därför vänder jag mig till er i forumet och hoppas på hjälp.

    Jag har en Samsung galaxy S21 fe 5g, men jag tror inte att problemet ligger i själva telefonen då jag fick samma problem med min gamla Sony. Nån som vet vad problemet kan vara?

    Tack på förhand.
     
  2. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 015
    Mottagna gillanden:
    2 120
    Det verkar som om textrutan tappar fokus och när fokus ligger på något annat ställe än just där man kan skriva något så döljs tangentbordet, frågan är varför den tappar fokus och varför det kan hända på två olika mobiler och med olika tangentbordsappar.

    Det är inte du som råkar komma åt någon plats på skärmen som är utanför textrutan så den tappar fokus?
     
  3. Hattifnatt_katt

    Hattifnatt_katt Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2022
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Nej, jag kommer inte åt nån annan plats på skärmen och det här händer i princip varje gång jag ska skriva något i sökrutan. Fast en märklig grej som jag upptäckt, är att när mobilen går över till "kvälls/nattläge" så hoppar inte tangentbordet ned lika ofta. Det tycker jag också är märkligt.