Har svårt att låsa mot sateliter. När jag startar min GPS kan jag ibland få vänta 10 min innan den fungerar, då tycker jag den är lite ostabil. Min gamla Nokia hittade supersnabbt. Hur löser jag problemet på ZTE. Kör Swedish Spring ver 5
Gäller det all GPS? Dvs alla navigerings appar? För mig är Navigation seg som fan att hitta en signal ibland, flera minuter är inte ovanligt. Men med min Copilot har jag en fix på rot, samma med Waze och runtastic oxå.
Bor du i ett område med många höghus? När jag är inomhus så tar det en stund innan min Blade hittar satelliter, annars när jag är utomhus så låser den in på min position direkt.
Min brukar ta bra tid på sig också. Men då har jag slagit av A-GPS också så då tar det ju längre tid.
Jag hittar inte vart man slår på A-gps? Meny>Inställningar>plats och säkerhet Där hittar jag bara 2 rutor under min plats "Använd trådlösa nätverk" "Använd GPS-satelliter" Vilken ju måste vara ikryssad för att GPS skall funka gissar jag, men inget om A-gps.
Jag tror att vissa Blades helt enkelt har dåliga GPS-mottagare. Min är också riktigt usel. Någon enstaka gång kan jag hitta min position med relativt bra noggrannhet (10 m eller så) i Maps, men det är sällan. Oftast kommer den inte ens i närheten av var jag verkligen är. Har inte orkat lämna in min för detta.
Slå på "Use wireless networks". Edit. Tänk dock på att det drar lite datatrafik om du inte har något surfpaket...
Tycker den är riktigt bra jag. Det tar en stund innan den hittar var jag är bara( jag använder inte A-GPS) men sen när den hittat mig så är den exakt och bra.