Problem med gyroskop/autorotation i kameran

Diskussion i 'Galaxy S8 - Allmänt' startad av yeahjalle, 11 jun 2018.

1. yeahjalle

yeahjalle Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Tjena!

Haft en S8+ i snart ett år och har hela tiden upplevt problem med gyrot. I appar som StarChart har det varit väldigt problematiskt av och till, men efter senaste kalibreringen verkar det fungera bra.

I kameran kvarstår dock problemen oförändrade. När jag lägger kameran i landskapsläge så måste jag "skaka till" lite för att det ska bli rätt (syns ju på ikonerna). Är jag för snabb och lägger ner den blir det fyra gånger av fem fel på bilden. Fruktansvärt irriterande när man filmat och det visar sig att det hamnat på högkant. Och riktar man kameran nästintill rakt nedåt, men ändå så det till synes väger över åt rätt håll, så blir det oftast fel då i alla fall.

Har Oreo inlagt och gjorde en total återställning i samband med den installationen. De senaste uppdateringarna inlagda. Har som sagt gjort kalibrering flera gånger utan skillnad i kameran. När telefonen var helt ny så använde jag StarChart en kväll, då fungerade det utmärkt. Några gånger (ett par veckor) senare så var det en gång panoreringsfunktionen hakade upp sig helt, appen hängde sig och sen dess upplever jag problem.

Någon som varit med om liknande problem eller? Väldigt missnöjd med detta då jag gick från en telefon med liknande problem och hade stora förhoppningar på att det skulle försvinna.