Problem med headset till Defy

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av duetten2, 19 okt 2011.

  1. duetten2

    duetten2 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har precis köpt en Defy och jag har några problem med den.
    Det går inte att använda BT-headset. Det fungerar perfekt i min ände, men den jag pratar med hör ljudet upphackat. Det är samma sak med högtalartelefonen, men det trådbundna headsetet fungerar okej.

    Det följde med en liten broschyr, där det står att om man klickar på den där ringen där alla program kommer upp, ska man hitta "Hjälp". Det finns inte på min telefon.

    Jag har pratat med Tele2 som jag köpte den ifrån och dom säger bara att jag ska skicka in den till dom. Jag vill veta att det verkligen är nåt fel på den och inte bara handhavandefel eller nån uppdatering som jag kan göra själv som behövs, innan jag skickar iväg den, eftersom den säkert blir borta ett tag.

    Jag är jättenybörjare på det här, så har ni några lösningar, berätta med enkla ord!
     
  2. duetten2

    duetten2 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Just ja! En sak till! Min telefonbok hamnade i oordning när jag förde över den från sim-kortet. Förut var den sorterad på ett annat sätt och nu hittar jag ingenting på ett vettigt sätt. På mina gamla telefoner har man kunnat välja om den ska sorteras på för- eller efternamn, men jag hittar inget sånt här.
     
  3. duetten2

    duetten2 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jaha... Nu när jag pratade i telefonen utan headset försvann plötsligt ljudet. Lika i trådbundna headsetet. Det kommer tillbaka om man stänger av blåtanden. Irriterande!
     
  4. Snusdus

    Snusdus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    2 174
    Mottagna gillanden:
    259

    MINA ENHETER

    Jag tycker verkligen du ska lämna in den. Det tror jag inte är ett handhavande fel..

    Skickat från min SGS via tapatalk
     
  5. Bmsone

    Bmsone Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    1 067
    Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB
    Testat om det finns nån uppdatering till den från motorola?

    Sent from my MB525 using Tapatalk
     
  6. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 154
    Mottagna gillanden:
    2 285

    MINA ENHETER

    Vad är det för headset du använder ?

    Jag har använt framförallt SE headset men också Jabra till min Defy och
    det har fungerat skitbra.

    Men beroende på fabrikat på headset kan det ju bli kompabilitetsproblem
    mellan telefonen och headset,om dom inte stödjer varann fullt ut
     
  7. duetten2

    duetten2 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har provat två olika SE och ett Jabra. Det har inte fungerat bra med nåt av dem.
    Vad gäller uppdateringar vet jag inte riktigt var jag ska leta, eller vad jag ska leta efter heller.
     
  8. Bmsone

    Bmsone Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    1 067
    Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB
    Kolla motorolas hemsida, e har ett support progg som man använder för uppdatering av telefonen.

    Sent from my MB525 using Tapatalk
     
  9. Wavestation

    Wavestation Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2011
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S21 Ultra
    Jag lyssnar mycket på ljudböcker och har lärt mig att stänga av wifi på min Defy när jag lyssnar via BT-headset. Annars kan ljudet börja hacka och ha sig. Gissar att detta sker när något program i telefonen talar om vsd jag gör eller hämtar uppdateringsr eller nått sånt.
     
  10. duetten2

    duetten2 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag skickade in den till Brightpoint och fick tillbaka den efter några dagar. Eftersom de inte kunnat återskapa problemet sändes telefonen åter, skriver dom.
    Provade att stänga av wifi, men det gjorde ingen skillnad.
    Efter ytterligare testande har jag kommit fram till att det fungerar bra så länge det inte är några bakgrundsljud hos den jag pratar med, eller om den andra stänger av sin mikrofon. Har provat med olika telefoner och olika headset i andra änden också.
     
  11. duetten2

    duetten2 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu har telefonen varit hos Anovo tre gånger och de skickar tillbaka den och skriver att det inte är nåt fel. Trots det går det inte att prata i blåtandsheadsetet för att den i andra änden inte hör allt man säger, delar av ord försvinner. Senaste gången skrev Anovo "Strömtestad. Livetest o funktionstest ok. Vad betyder det och varför fungerar inte telefonen som den ska i så fall?