Problem med headsetet X10:an med MW600?

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av jaja, 9 apr 2010.

1. jaja

jaja Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Är det bara jag som har problem med headsetet som följer med till x10:an?
    Känns som att nån borde startat en tråd om det här tidigare ifall fallet inte är så.

Ibland funkar playknappen ibland inte, ibland funkar back & forward knapparna ibland inte. Startade precis om telefonen och headsetet. Inga utav knapparna fungerade men ljudet överfördes i varje fall. Detta är i vanliga mediascape.

I Spotify så har jag fått erfara att back & forward-knapparna fungerar ibland samtidigt som playknappen verkar vara ur funktion. Ibland verkar ljudet spelas upp u högtalarna i telefonen och ibland från headsetet. Ibland står det att musiken är igång fast man varken hör den i högtalarna eller i headsetet.

Idag upplevde jag något nytt. Jag fick höra musiken samtidigt som jag pratade i telefon..Det var ganska passande för just detta samtal måste jag säga men jag har ingen aning om hur jag lyckades med det hela. Tyvärr så misstämkerjag att det snarare var en bugg än ett någon funktion :P

Vad har ni haft föt erfarenheter? Är det nån app som kanske är skurken eller är det fel på mjukvaran? Funkar det klockrent för någon?

2. coopdeo

coopdeo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Skriv till SE:s support och skriv ner deras svar i det här forumet.

Jag har själv haft problem med play/pause-knappen i Spotify; ljudet har också glappat i telefonsamtal så det är kanske något konstigt med headsetet/mjukvaran? Jag hade visserligen även problem där telefonen inte fattade att jag tryckt in ett par vanliga hörlurar - och telefonen fortsatte pumpa ut ljud i den inbyggda högtalaren.

3. tkarki

tkarki Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det har fungerat bra för mig faktiskt de gånger jag testat det.

Någon som vet hur jag låser telefonen när jag har ett aktivt samtal i bluetooth headsetet? (jag ringer upp från telefonen sen vill jag låsa den när jag ska stoppa den i fickan...)
    Har också märkt att när man har ett aktivt samtal och vill göra något annat (efter man tryck hem knappen) så får man upp en dialog där man får två val som jag inte riktigt förstått och jag har haft svårt att komma vidare från den dialogen ibland, någon som haft liknande problem? (kör .14 firmware)

4. Kimera

Kimera Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

pratade med supporten om dedär ock man kan inte låsa den manuellt utan skärmen släcker sig själv efter nårra sekunder å då går det inte trycka nått på skärmen.
    tkarki, har du din mobil operatörslåst?
    fick för mig för en stund att de mobiler som e låsta har 16. å de upplåsta har 14. men det va bara en tanke.

5. Papazian

Papazian Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Har använt headsetet en hel del både till mediascape och spotify och det har fungerat väldigt bra. Får dock inte upp nån info på headsetet, ska man få det? Sen har jag också liiite svårt att vänja mig vid volymkontrollen, men det är ju inte nåt som är fel :)

6. jaja

jaja Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Felfritt med andra ord? Känner du igen något av problemen jag skriver om?
    Vore kul och veta för i sånt fall måste jag installera om android för att testa ifall det inte är nån app som strular till det. Inte så sugen på att göra det direkt.

7. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Nu vet jag inte hur mycket X10 skiljer sig men om jag låter min släcka skärm sig själv under samtal så räcker det med att man trycker på powerknappen för att den ska vara helt upplåst, dvs låsskärmen är borta med vinden. När samtalet är i gång brukar jag därför trycka på homeknappen för att komma till hemskärmen coh sedan släcka skärmen. Då har man låsskärmen som vanligt i fall man kommer åt powerknappen.

8. Papazian

Papazian Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Nä, känner faktiskt inte igen de problemen du nämner :/ Dock märkte jag en gång att när jag lyssnade på spotify (tror jag det var, kan ha varit mediascape, men tror spotity) och samtidigt öppnade en annan map (sudoku) så kunde jag inte byta låt. Kunde alltså inte ha nån annan app igång samtidigt och fortfarande använda kontrollerna på mw600

9. jaja

jaja Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Tack, det var det jag behövde höra. Ska undersöka saken lite närmre då.

10. UlfrikTB

UlfrikTB Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2 Compact
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    AOSP 6.0 Marshmallow
    Du trycker en gång på Power-knappen.

Last edited: 12 apr 2010
  11. Wellness

Wellness Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

För mig har det fungerat klockrent men har inte testat att öppna nån annan app ska göra det i morgon....

12. tkarki

tkarki Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nej det fungerar tyvärr inte... Då lägger man på samtalet. o_O

13. Wellness

Wellness Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hmmm låter skumt, ska testa idag...

14. R3b0rn

R3b0rn Impartial Droid Moderator

Mottagna gillanden:
    6 733
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max
    Jag tror det handlar om vad som är uppe i rutan ifall det funkar eller inte. Har installerat hero lock till pandahome och är den igång så funkar inte knapparna alls. Däremot ifall den e avstängd så funkar det klockrent. Tror ibland applikationer kan störa mer än vad själva headsetet krånglar.

15. Vipan

Vipan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Jag har haft problem med bt setet. Ska undersöka det ni skriver ovan. Tycker att bt slukar batteri och tänkte nu köra med vanligt headset för att jämföra förbrukningen. MEN nu förstår jag inte hur jag ska kunna reglera volymen för ingående samtal.ö Tycker att folk skriker i örat på mig och jag kan inte minska ljudnivån så lågt jag vill.

16. coopdeo

coopdeo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag har förresten märkt att mitt BT-headset har ett ovanligt högt bakgrundbrus, oberoende av volym. Är det någon annan som märkt samma sak?

17. fredrik812

fredrik812 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jaja: Jag har liknande problem. I början funkade det klockrent, men nu har jag problem med ljud i BT.

Ex1. Jag lyssnar på Spotify, ringer upp någon, lägger på. Då är det stört omöjligt att få tillbaka Spotify ljudet. Spotify är igång - på play - men inget ljud. Lösning: Starta om telefonen. (starta om Spotify hjälper inte)

Ex2. När jag använder headset (med sladd som också följde med vid köpet) och lyssnar på Spotify - ringer upp någon - då är det både Spotify och tal. Ganska jobbigt att konversera.