Problem med headsetknappar

Discussion in 'Desire HD' started by Zeijn, Jan 26, 2011.

1. Zeijn

Zeijn Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har haft min DHD nu i en dryg månad och har inte haft ett enda problem med den fram till igår.

Problemet är att Play/pause och "byta låt-knapparna" på headset har slutat fungera.
    Jag har både testat mitt bt-headset och det som följer med telefonen.

Jag har också testat dem båda på min sambos Desire och där funkar dem precis som de ska.

Om någon har en lösning eller tips till hur jag får det att fungerar så skulle jag uppskatta det väldigt mycket.

2. FGK

FGK Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag hade samma problem om jag nyligen haft igång POWERamp spelaren där dom fungerade, sen när jag använde desires egna spelare fungerade dom inte där utan enbart på PowerAmp spelaren. Starta om och testa, fungerade för mig :)

3. Zeijn

MINA ENHETER

Jag använde precis som du Power Amp men har avinstallerat det nu då jag trodde de var det som var problemet.

Medan jag hade det installerat fortfarande startade jag om telefonen utan resultat.

Jag har varit i kontakt med HTC kundservice och hans enda tips var att göra en fabriksåterställning..

Jag slipper helst ställa om den så om någon har något (Vad som helst) tips så tar jag gärna emot det

Tack FGK för att du engerade dig!

4. FGK

FGK Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Du kan ju alltid testa installera om poweramp eller liknande, vet ej om det kommer fungera men testa går ju alltid :)

5. maxa

maxa Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Trycker du på play i appen först?
    Sedan froyo så måste man börja i den änden för att headsetet skall förstå vad den skall kontrollera.
    Såhär (detta är ett annat program men det fungerar på samma sätt i andra): http://www.doggcatcher.com/node/858

Om inte det fungerar så fundera på vad du installerade innan det slutade fungera, för många har problem med att apps "tar över" dessa signaler så att de ej fungerar i den spelare man önskar.

Zeijn likes this.
  6. Zeijn

MINA ENHETER

Nu är det Löst!

Gjorde precis som Maxa sa i slutet av sitt inlägg och tog bort alla appar jag installerat de senaste dagarna och då fungerade Headsetet igen.

Tack för hjälpen!

7. TobiasG

TobiasG Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag använder två appar med mitt headset, Spotify och Google Listen. Jag har ett SE MW600 och har märkt att efter omstart, eller att det gått tillräckligt med tid för att apparna ska dödas, måste jag först starta Spotify och sen stänga av det (Exit i menyn) för att andra program ska funka med headsetets knappar. Verkar som Spotify tar över helt. Antar att de inte följer tänket med att senaste aktiva appen ska få kontrollen. Jävligt irriterande.
    Och om jag lämnar Spotify igång i bakgrunden tar den också över även om en annan app är igång i förgrunden.
    Nån annan som upplever samma beteende?

8. f-stopp

f-stopp Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Har samma problem, spotify tar över allt om man har det i bakgrunden och inte loggat ut.
    Kör jag winamp funkar inte den inbyggda musikspelaren. då drar winamp igång. Tar jag bort winamp så startar spotify. Men kan inte få tillbaka headsetet till ursprungsspelaren.
    Kanske om jag tar bort spotify helt , men nä den använder jag ju mest så jag får nog leva med detta :-( ;-)

Tyvärr ska jag säga att detta problem hade jag inte på min iPhone men en bagatell mot alla andra fördelar HTC har :-D

9. MiniMax

MiniMax Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Japp! Spotify tog över kontrollen från BeyondPod. Avinstallerade Spotify för ett par veckor sedan.

___
    MiniMax (HTC Desire Z, standard ROM, 2.2.1)

Android is a trademark of Google Inc. Use of this trademark is subject to Google Permissions.

10. f-stopp

f-stopp Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

När jag kör PowerAMP så funkar knapparna kanon på headset. Sen installerade jag Spotify då försvann funktionen på PowerAMP. Men funkar i Spotify. Det jag hittade sen var att om man gör ett Forcerat stopp på spotify i program hanteraren fick jag tillbaka funktionen på PowerAMP