Problem med hörlursjack

Diskussion i 'Allmänt' startad av Halkbi, 3 nov 2013.

1. Halkbi

Halkbi Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hej! Jag har ett problem med min androidtelefon som jag skulle vilja reda ut. Jag har aldrig använt den särskilt mycket till att lyssna på musik, men när jag nyligen skulle köra den som musikspelare så märkte jag att den strular vid i- och urkoppling av lurar. Kopplar jag i lurarna när telefonen är på så märker den inte detta, utan den fortsätter att skicka ljudet till telefonens inbygda högtalare istället. Om jag däremot startar telefonen med lurarna i så hamnar ljudet i lurarna, men kopplar jag ur dem så måste jag starta om telefonen för att ljudet ska gå till den inbygda högtalaren igen.

Frågan jag ställer mig är huruvida problemet är hård- eller mjukvarurelaterat. Jag har garantitid kvar för telefonen, men rör det sig om ett mjukvarufel så borde det ju vara något jag kan lösa själv.

Vad tror ni?

2. Galax

Galax Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    270

MINA ENHETER

Ta en tandpetare och försök rensa ut eventuellt skräp i jacket.

Sent from my C6603 using Tapatalk

3. Halkbi

Halkbi Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Tänka sig, det där funkade ju ypperligt! Märkligt att jag inte klurade ut det själv. Skönt att det inte var något värre, så att jag slapp skicka in telefonen på reparation en tredje gång. Tack för hjälpen!

4. Galax

Galax Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    270

MINA ENHETER

Vad kul! Passa på att rensa usbuttaget också :)

Sent from my C6603 using Tapatalk