Problem med hörlurskontrollen.

Discussion in 'Nexus One - Allmänt' started by PatricF, May 26, 2010.

1. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjena,

Jag har lite problem med min hörlurskontroll, där man byter låt osv.
    Den vill inte fungera alls ibland, och ibland fungerar den en gång och efter det inte alls. Jag har testat lite vad det kan bero på men kan inte komma fram till något annat än att den är sönder.

Har jag hörlurarna ikopplade och startar Spotify så fungerar det för det mesta inte, men startar jag Spotiy och Sen kopplar in hörlurarna så kan det fungera om man har tur.. men som det ser ut nu så verkar dom stendöda.

Har någon annan samma problem? Och kan man få nya på garantin? Hur isåfall? Importerade från UK Februari.

2. Korkenzieher

Korkenzieher Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Har precis samma problem, uppfattar det dessutom som det blivit värre med tiden.

Tycker mig läst om folk på xda som fått sina utbytta så jag tänkte nog slänga iväg ett mail till HTC här i dagarna, vore fint med ett nytt fodral också då det gamla tappats bort.

Samtidigt är ju varken lurarna eller fodralet helt klockrena så egentligen borde man väl leta upp ordentliga alternativ men men...

3. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det blir nog att slänga iväg ett mail till HTC här också och se vad dom säger. Ska man skicka till Sverige eller UK?

Jag tycker också det har blivit värre med tiden, i början fungera dom hur bra som helst sen har det gått stegvis från att det inte har gått att pausa någon gång och nu går det inte göra något alls..

Men jag får väl hoppas att man får några nya :)

Annars, är det någon som vet vart man kan köpa hörlurar med en kontroll på som fungerar med Nexus One?

4. McGilljam

McGilljam Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har samma problem med min lurar som är lite moddade. Har dock provat med andra och det är samma problem som ni beskriver... har blivit sämre och sämre...

Nu är det bara MW600 som gäller via BT. Det funkar iaf, även om dom verkar tappa viss kontakt mellan varandra dom med. Ibland vill helt enkelt inte medialjudet komma igenom.