problem med home screen

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av tord00, 2 jun 2010.

1. tord00

tord00 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Hej,

Nått märkligt har precis hänt. Helt plötsligt fungerar inte home eller search knappen längre.

Däremot fungerar back och den "andra" (settings, wallpaper, searc, etc) knappen.

Dessutom om man trycker in power knappen så låser den inte skärmen utan när man trycker på den igen så är skärmen olåst. Förrut så fick man möjlighet att "slide" till höger för att låsa upp eller slide till vänster för att sätta den på ljudlöst. Håller man in powerknappen längre så får man bara upp valet "Power off". Har för mig att man fick upp airplane mode och lite annat förut. Någon som varit med om nått liknande. Har startat om telefonen. Kör launcher pro 0.3.0 men den verkar funka som den ska.

Mvh

2. Blondyz

Blondyz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Vet du när problemet uppstod och om du lekte med någon ny app vid det tillfället, prova att avinstallera denna/dessa.

Annars skulle jag rekommendera en factory reset.

3. tord00

tord00 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Testat att avinstallera det jag lekte med innan och startat om men ingen skillnad.

4. tord00

tord00 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Använde en backUp Pro och sedan en factory resent och då började sakerna lira igen. Men trist, trodde att den skulle backa upp alla appar oxå. Men det gjorde den inte.

5. Joppeflopp

Joppeflopp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Nexus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Nexus 6
    ROM:
    och Cola
    Om du kryssar i (på sync vill jag minnas) att den ska göra backup på dina settings kan du gå in på market och så finns alla dina apps där under "downloads", bara att dra ner dem igen. Dock så försvinner de därifrån om du öppnar nytt program vill jag minnas. Tror inte heller det fungerar för betalapps. :P