Problem med HTC Sync

Diskussion i 'Allmänt' startad av Maveric77, 8 sept 2009.

1. Maveric77

Maveric77 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej på er!

Har en Hero och ska installera HTC Sync, jag har dragit ner den senaste versionen via deras hemsida, version 2.0.4.

Jag gjorde samma sak på min hemmadator med Vista och där funkade installationen och synkningen utan problem!

Men nu ska jag göra det på min jobbdator där vi kör XP Pro, en helt ny dator. När jag packat upp .zip filem och ska köra HTCSync "Setup Launcher" så kommer det först upp en ruta där jag får välja "Svenska" och sen jobbar datorn en sekund eller två... Sen kommer följande bild upp och sen händer inget mer...

Är det fel i datorn eller vad är det som gör att det inte fortsätter? Har provat både med brandväggen in och urkopplad om det kan vara den som spökar!

Nåt tips?

Bifogade filer:

2. kosmiq

kosmiq Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

3. Maveric77

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för tanken, men jag har kört Windows update ett flertal gånger och nu är där tomt på uppdateringar som kan laddas ner...

Följde din länk och jag har en nyare Windows installer än vad han refererar till!

Måste vara något annat fel som inte är rätt...!

4. kosmiq

kosmiq Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Ja då är det uppenbarligen något annat fel som inte är rätt. Versionen i länken var ganska ovidkommande, var mer tanken på hur man kollar version.. :)

Om du försöker packa upp .msi-filen så att du får setup-filerna "löst" och försöker installer då?

5. Maveric77

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur gör jag det? :confused:

6. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

vad används programmet till?

dvs HTC sync ?

7. Maveric77

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Att synka Outlooks kalender och kontakter med telefonen!

8. joma74

joma74 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

9. Maveric77

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nja, problemet är att jag kommer aldrig så långt att den skapar några mappar! Jag tror att felet ligger i datorn och inte i filen jag ska installera. När jag kör filen så öppnas Windows installer" enligt den bifogade dumpen ovan, men själva installationen av "HTC Synk" startar aldrig. Har letat på Microsofts sidor ang problemlösning av Windows Installer men hittar inget! Jag har den senaste Windows installer programvaran...

10. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Med risk att verka dryg, kör ni outlook hemma utan exchange och därmed inte har den möjligheten?
    Själv skulle jag aldrig komma på tanken att använda outlook, det räcker med att ha skiten på jobbet.

11. ivarson

ivarson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Om du får upp den rutan beror det oftast på att msiexex (windows installer) har anropats med felaktigt syntax.. min telefon är tillfälligt brickad så kan inte se filen på dess SDkort :-) Men har för mig att htc synk är en exe-fil som bundlar msi'er. dvs extraherar innehållet i det tysta och sen kör msiexec /i <%temp%\blaha.msi /qb typ.
    kolla om du kan köra typ "htc sync.exe /?" eller /x c:\htcsync via kommandoraden för att åtminstone extrahera skiten.

Lite skumt fel.. det ser som sagt ut som ett rent syntaxmässigt fel, inget 1603 (rättighetsfel)..

12. Maveric77

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

La filen (htc_sync.exe) i c: och försökte köra "C:\htc_sync" men resultatet blev precis som innan, d.v.s. den startar upp med sen kommer bilden enligt ovan upp!

Tack i alla fall!

13. ivarson

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Vad jag menade var att du kunde provat att köra i ditt fall C:\htc_sync.exe /?

ja prova det precis och fick då upp en dialog med options från
    paketet som var packat med InstallShield.

Fick dock inte upp så mkt intressant, jag ville ha en "/x <path> = Extract content to <path>". Men det finns bara options för att installera silent, skicka parametrar till msiexec men vet inte vad den uppackade msifilen heter så.
    Har inte InstallShield Editor installerat annars kunde jag kanske extrahera skiten.

Dum fråga, om datorn e ny borde ju service pack 2 ligga med men kolla för säkerhets skull.. högerklicka den här datorn > egenskaper fösta fliken, allmänt.

14. Maveric77

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Körde som du sa och fick upp den här rutan, se bifogad bild!

Jag har Servicepack 3 installerat!

Bifogade filer:

15. ivarson

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

edit: jag kan inte installera synk 101 från sdkortet som hängde med min magic på windows 7. men inte 2.0.4 från htcs sida...

DPinst.exe som sköter utpumpningen av drivrutiner kan inte hitta vista_x64..
    Är det så enkelt att den nya syncen inte har stöd för 64-bitars plattform?
    Jag kör ju windows 7, men iom att du får liknande fel i XP..
    kör du 64-bitars XP?

16. Maveric77

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nä, 32 bitars ska det vara!

Edit: Kan det kanske funka med en tidigare version av HTC Sync?? Har sökt på nätet men hittar den inte!

Edit 2: Långsökt tanke... Kan det ha att göra med att jag kör Office 2003 här på denna dator? Hemma (där HTC Sync funkar) kör jag Office 2007! Eftersom att det "jobbar ihop" med Outlook 2007 så kanske där är en koppling menar jag...?

Last edited: 10 sept 2009
  17. ivarson

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det är ju en tanke.. du kan aktivera MSI debug, visas bla på denna sida: http://www.symantec.com/connect/blogs/trobleshooting-and-windows-installer-logs . En annan sak är att du kör SP3. Kollar man på supported OS'es på deras sida står det bara SP2.

Om du är heltänd på sync verktygen kan du först prova att installera skiten i kompabilitetsläge för win xp sp2.. höger klicka på exefilen välj egenskaper sedan kompabilitet (eller?). välj där Windows XP Service Pack 2.
    Går inte det kan man ju rulla tillbaka till SP2.

På min magic låg iaf htc sync på SD-kortet.. fanns en mapp där som hette PC Sync Tool.

18. skepnaden

skepnaden Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hade också jätteproblem med att få HTC sync sync att hitta mobilen. Tänkte bara berätta hur jag gjorde för att få det att funka. Provade att installera och starta om mobil och dator utan resultat. HTC kom visserligen upp i mobilen men när jag valde den så letade den efter HTC sync på datorn men var unable to detect HTC device (lr dylikt).

Avinstallerade därefter HTC Drivers ifrån startmenyn, och sedan också HTC Sync. Laddade hem senaste HTC sync från HTC's sida och installerade cleant. Därefter följde jag bara instruktionerna och mycket riktigt hittades telefonen. Ganska konstigt eftersom jag gjort allt enl instruktionerna från början men efter ominstalleringen flyter allt och har nu uppdaterat till senaste ROM:en.

19. Fabbe

Fabbe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nytt förslag

Jag har sett massvis med uppslag och lösningar för Sync på Heron. För mig fungerade syncen på tre av fyra datorer. På den fjärde datorn (Jobb laptop) verkar det som att identifieringen av telefonen misslyckas vid första försöket. Startade jag med ett rent system gick syncen igång vid första tillfället, därefter inte.
    Jag har tittat i diverse filer och letat efter identifieringsdata. Exakt vad som löser problemet i mtt bifogade förslag vet jag ej, bara att det fungerar om man gör precis som föreslaget.
    Bifogat finns en steg för steg beskrivning + modifierade XML filer.

Hoppas att det hjälper någon annan,

Bifogade filer:

20. Mats

Mats Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Måste säga att denna programvara är under all kritik. Har nu lagt ca 5 tim. på att få detta att fungera även med de råd som finns här men ICKE, och jag är programmerare! Inte med bluetooth, inte med kabel. Sync med google fungerar på kalender men inte kontakter. Har nu god lust att lämna tillbaka luren och kräva pengar tillbaka