Problem med importera kontakter från sim-kort

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av Kiz, 18 aug 2010.

1. Kiz

Kiz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det någon mer som har problem med att importera sim-korts kontakterna till kontakter. Har försökt importera ett dussintals gånger och det händer inget. Det går att söka fram kontakter via sökfunktionen men de syns inte under kontaktfliken.

Jag hade lyckats importera in alla mina kontakter tidigare men de försvann i samband med (troligtvis) ändringar av inställningar i eniros App/sparade musikfiler i minneskort.

2. Norrby89

Norrby89 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

har precis samma problem.. och hade samma problem när jag fick den men fick in dom efter ett tag (kommer inte ihåg vad jag gjorde) och sen nu efter att jag lämna in den för att jag tappa mottagning hela tiden så har jag inte lyckats med att få in dom igen.. men den visar namn och så på personer som ringer även fast dom inte är med i min kontakt lista utan finns bara på simkortet

3. Norrby89

Norrby89 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

hittade lösningen nu ^^

vet inte om du har fixat det eller inte men om inte så gå in i kontakter -> visa grupp -> ditt konto [email protected] och blocka sedan i "alla andra kontakter"

4. jeffkalmar

jeffkalmar Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

kontaktboken X8

Tjo!

Min kära mor hade problem med kontakerna på sin telefon och bad mig om hjälp...

Upptäckte att kontakterna fanns på telefonen men man var tvungen att skriva in numret manuellt för att få upp namnet på personen och anledningen till att man har en kontaktbok i mobilen är väl mer för att slippa komma ihåg numret och bara behöva lära sig namnet på folk

Efter mycket hårslitande och ett antal svordomar löste det sig...

Det jag gjorde var att gå in i program - hantera program... leta mig ner till kontakter och radera datan...
    Därefter gick jag in i kontaktboken och importerade alla kontakterna från SIM-kortet igen och POFF så var allt synligt igen... WIIIIIIIIIIIIIIII

Det bästa var nog att jag fick en pepparkaka av mor som tack för hjälpen... :)