Fråga: Problem med installation efter återställning

Discussion in 'Galaxy S2 - Allmänt' started by sebastian_21, Feb 19, 2013.

1. sebastian_21

sebastian_21 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej.

Detta är min första tråd på detta forum.

Jag har problem med min SGS2. Det är så att jag gjorde en återställning och nu vill telefonen inte installera android. Den startar upp och alla loggor och ljud kommer. Sedan söker den nät och jag kan ansluta till mitt Wifi utan problem. Sen händer inget. Bakgrunden är svart men jag ser tid, wifi, batteri mm uppe i listen. Jag kan ta ner listen och koppla i och ur allt.

Efter ett tag kommer texten "Program Application Installer svarar inte. Stänga?" Här kan jag välja mellan att vänta eller klicka OK.

Om jag kopplar telefonen till datorn kommer jag åt filsystemet utan problem. Här ser jag mapparna men blir konfunderad. (se bild i den bifogade filen)
    jag tycker det är få mappar och att de endast tar 3Mb tycker jag låter lite.

Jag har precis haft telefonen på service men de vägrar att göra vid den då jag har en spricka i min display och det gör att garantin försvinner.

Snälla hjälp mig.
    MVH Sebastian

Attached Files:

2. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Steg 1 är att du försöker med en fabriksåterställning till... Detta gör du genom att:

- Stänga av telefonen
    - Håll in Volym upp + Hemknappen + Powerknappen tills "I9100-loggan" kommit upp för andra gången (eller tills du kommer in i en meny bara)
    - Välj "Factory Reset" eller vad det står
    - Välj "Reboot system"

Steg 2 blir att flasha in nytt OS med Odin om ej steg 1 funkade!

3. sebastian_21

sebastian_21 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

ok, tack för snabbt svar.

Efter som jag är ny får du gärna specificera dig lite mer. Jag har letat runt och hittar en massa olika versioner av odin och en massa firmares. Vilken skall jag ha?

Någon bra guide?

EDIT: vid fabriksåterställning kommer programvaruuppdatering upp och väljer jag bekräfta så får jag bara "bearbetning misslyckades"

Last edited: Feb 19, 2013
  4. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

http://www.hotfile.com/dl/193265719/...6_NEE.zip.html (Ladda ner filen, här finns operativsystemet)

http://ul.to/xt4607xx (Odin 1.85)

1. OBS! Firmwaren du laddar ner kommer komprimerat i zip. Filen du flashar ska ha filändelsen .tar eller .tar.md5. (Du måste unzippa den)

2. Starta Odin 1.85 och klicka på "PDA", välj filen du nyss ladda ner

3. Starta telefonen i download mode (Volym ner - Hemknappen - Powerknapp) och koppla in den till datorn med USB-kabel. ID-COM boxen uppe till vänster ska lysa gult!

4. Klicka nu på "Start" och vänta till "Pass" dyker upp

5. Telefonen kommer nu att starta om sig själv och du kan ta bort kabeln.

6. Om telefonen inte bootar upp (kan ta ett tag) så gå in till recoveryn och gör en hard-reset (se guide).

Steg 7 och framåt är FRIVILLIGA

7. När telefonen har bootat upp, öppna knappsatsen och slå numret *#272*xxxxxxxxxxxxxxx# där xxx... är ditt IMEI-nummer (återfinns på kartongen och genom koden *#06# i knappsatsen)

8. Välj NEE i menyn om det är något annat.

9. Telefonen kommer nu startas om ännu en gång.

10. Stäng av telefonen.

Stoppa nu in en JIG i USB-utaget för att nollställa flashcountern.

11. Starta Kies och koppla in telefonen till datorn. Uppdatera firmwaren till den senaste som kies erbjuder.

sebastian_21 likes this.