Problem med Jabra 2080 blåtand.

Diskussion i 'Legend' startad av Bigstone, 29 jun 2011.

1. Bigstone

Bigstone Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Köpte en Jabra BT 2080 på Netonnet som skulle fungera till min Legend.
    Och.. jo, nästan allt funkar utom röstuppringningen, den jag trånar efter mest när man sitter dumt till på motorvägen eller behöver jobba med båda händerna.

Legenden hittar den, jag kan köra dubbel tryck för att ringa upp senaste samtal och telefonen hittar den utan problem när jag sätter igång headset'et efter att det varit avstängt. Fine.. Men att få röststyrningen att funka är hopplöst fall.

Trycker jag på headset'ets svara/läggpå knapp så får jag en kort ton efter ca. 2 sek. men inget händer på telefonen.
    Håller jag in den längre stängs headset'et av.

Enl. Jabra's hemsida är den kompatibel med Legenden's funktioner (kör Android 2.2) men HTC säger att det måste vara Jabras headset som är problemet.

Ringde Jabra och som säger att de inte har några problem med HTC Legend vad de vet. Ärendet skickades vidare till deras tekniker.

Är det någon som har tips på om det finns något mer man måste justera på telefonen innan man kan använda uppringning via blåtand?

/Bigstone

2. hedztrem

hedztrem Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Nu får någon gärna rätta mig om jag har fel men tror inte att legend ens stödjer röstuppringning. Har för mig att jag läst det på flera ställen.. Iaf att det inte funkar på original froyo. Kör själv cm7 och har ett mw600, får upp röstuppringningappen och den söker utan lycka. jag kan inte välja heller att lägga in ett röstkommando för enskild kontakt.

Last edited: 29 jun 2011
  3. Bigstone

Bigstone Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jodå, visst finns det, från det att man har Android 2.2 men det fungerar bara om man kör via mic'en på själva telefonen. Har tom. försökt med original headsetet (tråd) och det fungerar inte heller!
    Trycker man på förstoringsglas symbolen så står det tydligt: "Tala in nu" på skärmen med en mikrofon symbol och säger man tex. "Call Home" så ringer den "Home" eller ger dig en lista på alternativ som låter liknande det du nyss sa.

Så.. funktionen finns men funkar inte med headset's alls verkar det som.
    Surt HTC! En anledning till att byta märke inom kort.