Hej! När jag öppnade kalendern i min Blade igår, var alla mina sparade möten (utom ett enda!) helt plötsligt försvunna. Den ska vara synkad med Google calendar, och när jag loggar in på Google via internet så finns mötena kvar där. Jag har testat att stänga av och sätta på synkningen i mobilen, men inget har hittills hjälpt. Vore väldigt tacksam för hjälp!! Kram
Prova att ta bort Googlekontot och lägg in det igen, kan behövas ett annat konto för att kunna göra det, har inte behövt försöka själv!
jag råkade ut för samma sak i lördags. hittade ingen lösning installera 2.2 igår så nu funkar det. hade nog funkat att bara ta bort Googlekontot och lägg in det igen. kom på en sak nu prova att exportera kalendern från Google och lägg in den igen under nytt namn
En lösning. God morgon. Fick till min fasa uppleva samma problem med att hela kalendern var borta. Den låg kvar på google, men gick inte att få in i telefonen. Hittade en länk som visade en lösning som fungerade för mig. http://www.google.com/support/forum/p/Calendar/thread?tid=21897daa693f6b63&hl=en Lycka till.
Hej på er, Tusen tack för svar! När jag går in på "Inställningar", "Konton och synkronisering", "Hantera konton" och väljer "Ta bort konto" så säger den att jag bara kan ta bort Google-kontot om jag återställer fabriksinställningarna (vilket raderar alla personliga data). Innebär det att alla sms, alla kontakter, all musik etc. försvinner ur telefonen för gott och att jag måste lägga in alla kontakter etc. för hand igen sedan? Jag har även testat att avmarkera "Synkronisera kalender" för att sedan markera den igen, men det har inte hjälpt. Jag läste lite på forumet om att installera 2.2 och det verkar omöjligt krångligt för mig som inte är någon expert alls på sådant. Finns det någon enkel procedur som går att förstå? (Jag köpte telefonen från Tele2.) Kram
har du provat mitt tips? inne i google kalender på nätet * välj inställningar under Mina kalendrar * Exportera kalendrar blir en zip fil * packa upp filen * skapa en ny kalender * under andra kalender välj lägg till * importera kalendern från zip filen till den nya kalendern synka mobilen med den nya kalendern hoppas du fattar , (jag vet inte om det funkar)
@flaska Hej Jag tror att jag har lyckats med den första biten, alltså att skapa en ny kalender (som jag har kallat "ZTE") med samma innehåll som den tidigare Google-kalendern. Men hur synkar man denna med mobilen? /Emma
@flaska Oj, jag behövde inte göra något - den synkade av sig själv Massor med tack, nu funkar det!!!! Kram
Snabbaste lösningen borde väl vara den som swedejono länkade till 1. Tryck på enhetens Hem knapp, tryck sedan på Meny. 2. Välj Inställningar och sedan Program. 3. Välj Hantera program. 4. Välj fliken "Kör". 5. Välj Kalender. 6. Tryck på "Rensa data." 7. Vänta tills att allt åter-syncat.
Jag har också problem med kalender, men trots att jag provat båda förslagen till lösningar i den här tråden så funkar det inte :-/ När jag går in på Kalender-appen så hittar den helt enkelt ingen kalender. Om jag går in på synk-inställningar så står bara Gmail och Kontakter med under synkning och inget om kalender. Hur ska jag lösa detta? :S
Har exakt samma problem. ingen kalendersync finns att välja under synk-inställningarna. Skit konstigt. Bara borta sådär.
Samma sak här, imorse var min kalender i luren tom; följde första posten - 1. Press your device's < Home > button, then press < Menu >. 2. Select Settings and then Applications. 3. Select Manage applications. 4. Press < Menu >, the select "Filter." 5. Select "Running." 6. Select Calendar Storage. 7. Press "Clear data." 8. Wait for everything to re-sync. Funkar klockrent..
Att tömma "kalender" i inställningarna funkade på min Tattoo men inte på ZTE light. Nu finns det bara en "Standardinställning" när man ska välja kalender.. *edit* Det kan var bra att dubbelkolla så att man är ansluten till Internet också! Problem = löst
Samma problem här. Metoden "Rensa data" fungerade när jag avinstallerat Jorte. Undras vad som hänt, vilka har strulat, ZTE, Google eller...?