Problem med kalendersynkning...

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av spindeltarzan, 22 dec 2010.

1. spindeltarzan

spindeltarzan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kör kalendern Jorte och har nu problem med synkning av kalendern. Om jag skriver in en kalendernotering i telefonen så synkar den med servern och noteringen dyker upp på googlekontot men gör jag tvärtom så hamnar inte noteringen i telefonen. Detta gäller bara om noteringen ligger långt fram i tiden. Jag har dessutom märkt att när man synkar så stannar de där pilarna som snurrar just vid kalender. De snurrar lite grann för att sen stanna och inte slockna. Verkar liksom inte synka hela vägen. Pilarna vid "Kontakter" och "Gmail" snurrar färdigt och slocknar. Så här har den inte betett sig förut. Har uppdaterat Jorte till ny version utan nån förbättring av problemet. Har nån haft nåt liknande problem? Kan man göra nåt åt det?

2. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Har tyvärr ingen hjälp att ge men ett påpekande. Jorte har ingenting med synkningen att göra, det är bara en visare/redigerare. Själva kalendern och synken sköter Android (operativsystemet). Jag skulle gissa tillfälligt problem med kommunikationen till google-servern..