Problem: Problem med kamera på sgs2

Discussion in 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' started by Brazox, Jan 3, 2013.

1. Brazox

Brazox Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjena rootade min telefon igår (sgs2).Och när jag idag skulle ta kort så märkte jag att skärmen är svart när man tar fram kamran .Men den knappen man trycker på för att ta kort med syns fortfarande och det går ta kort fast man kan inte se bilden förens kortet är taget sen när jag går in på inställningar och ska ändra ljus styrkan se man bilden i ca 1 sek sen försvinner den igen? Någon som har varit med om något liknade ?

2. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Börja med att pröva starta om telefonen, och även rensa Cache Partition i CWM Recovery. Har du bara rootat eller slängt in någon annan ROM? Vilken androidversion har du?

Brazox likes this.
  3. Brazox

MINA ENHETER

Har bara rootat inte lagt in någon rom om inte kernel är det ? Men hur rensar man cashe i CWM ?

4. Brazox

MINA ENHETER

Testade det där med rensa cache partiton i CWM recovery men det funkar fortfarande inte :/

5. Brazox

MINA ENHETER

Sen har jag en fråga helt offtopic. Om man sekerhetskopierar en app tex bike race försvinner all data om jag skulle återställa den eller sitter datan på sd kortet eller är det bara själva appen ?

6. Arbu11

MINA ENHETER

Pröva att gå in på kameran igen, och när kameran är framme (i ditt fall svart skärm) så håller du in Powerknappen på sidan av mobilen och väljer "Stäng av". Sätt därefter på mobilen igen! Funkat för vissa!

Källa

Det beror på vad du säkerhetskopierar med. Kör du någon icke-root-app så KAN den ej ta med Appdata, utan bara appen (.apk (typ som .exe på datorn)). Kör du däremot med typ Titanium Backup så kan den ta med Appdata, dock rekommenderas det ej om man byter operativssystem etc. då en massa fel kan uppstå/följa med!

Brazox likes this.
  7. Brazox

MINA ENHETER

Funkade inte det första du sa :( Men om jag laddar ner Titanium backup och tar med appdata till sd kortet och sen fabriksåterställer den kan det bli nåt fel då med ?

8. Arbu11

MINA ENHETER

Kan alltid bli fel! När man än tar med appdata nånstans ifrån så finns det möjligheter att nånting kommer börja krångla! Kan ej ge dig någon statistik på det, men möjligheten finns!

9. Brazox

MINA ENHETER

Fan vet inte om jag vågar göra det då :( Vill ju inte ta sönder min 1 veckas gamla telefon.

EDIT: Det glömde jag säga också det är inte kameran det är fel på för jag kan inte titta på youtube heller på mobilen det blir sån där svart skärm så det måste vara nåt som krånglar med display inställningarna eller nåt kanske :( Sen har jag en till fråga om man lämnar in den på lagning måste jag ta bort rooten då eller kan jag lämna in den som den är ?

EDIT:Testade farbrikåterställa den men det funkar fortfarande inte :(

Last edited: Jan 5, 2013
  10. Arbu11

MINA ENHETER

Om du har gjort en fabriksåterställning nu så har ju alla dina appdata redan försvunnit, då är det ju lugnt? ;) Apparna kan automatiskt installeras igen via Playbutiken, men då utan Appdata (då blir de helt nyinstallerade).

Om även youtube blir svart så låter det ju lite som att det är nånting med grafikdelen på mobilen... Vilken android-version har du? Har du prövat med någon annan? Senaste för stock-användare är 4.0.4 tror jag ;)

11. Brazox

MINA ENHETER

Jag har 4.0.4 :P