Problem med klockan

Diskussion i 'Galaxy S22' startad av Hansvz, 16 jan 2025.

  1. Hansvz

    Hansvz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2018
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1
    När jag ställer in ett larm kommer det upp ett fönster där det står att Larmet är inställt på xx timmar och xx minuter från nu. Det fönstret ligger kvar i 2 minuter och skymmer bland annat tangentbordet när jag ska jobba vidare. Jag har inte hittat något sätt att ta bort den. I min platta ligger den kvar max 5 sekunder.
     
  2. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 444
    Mottagna gillanden:
    1 280
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    Prova rensa cache för klockan, Inställningar > Appar > Klocka > Lagring
    Räcker inte det så prova även rensa data, då kommer alla inställningar du gjort i appen att nollas.
     
  3. Hansvz

    Hansvz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2018
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1
    Hjälpte inte. Fönstret dyker upp i en annan app märker jag nu. Det måste röra sig om någon grundsinställning i Android. Fönstret dök upp när jag "Markerade alla som lästa" i Messages som väl också är en Googleapp.
     
    Last edited: 17 jan 2025
  4. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 842
    Mottagna gillanden:
    1 029

    MINA ENHETER

    Testa detta,kan vara något från en gammal uppdatering som ligger bakom och spökar


    View: https://youtu.be/j4-2RFvrc3o?si=AgDXl2VADQdzs7JD
     
  5. Hansvz

    Hansvz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2018
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1
  6. Kenta2

    Kenta2 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2015
    Inlägg:
    198
    Mottagna gillanden:
    113
    Om följande hjälper för dig eller ej återstår att se, men en enkel åtgärd att testa är att ladda ner Samsungs egna Good Guardians från Galaxy Store. Good Guardians är egentligen en svit av olika program som kan laddas ner inifrån Good Guardians. Där finns tex Galaxy App Booster som städar av cache, optimerar och rensar loggar. Har man denna installerad så frågar appen tex alltid vid systemuppdatering om man upplever slowdown/problems on rekommenderar att köra programmet. Jag kör det alltid efter systemuppdatering. Jag har inte haft några problem alls sedan jag började med denna app.

    Kanske blir det bättre, kanske inte, men det är inte svårt att testa och nog finns det en anledning till att Samsung skapat appen, annars hade det inte lagts tid och pengar på det.