Problem med kontakt namn efter 2.1

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av JaniP, 1 nov 2010.

1. JaniP

JaniP Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Google Pixel 6
    Har fått ett konstigt problem nu efter uppdateringen till android 2.1 på min x10 mini. Synkar kontakter med Facebook men en kontakt ger mig besvör som in i ****.

Det är så att alla mina kontakter är namgivna FÖRNAMN EFTERNAMN och allt fungerar perfekt förutom på en kontakt där hon heter på facebook FÖRNAMN MELLANNAMN EFTERNAMN och i mina kontakter är hennes mellannamn som förnamn eftersom det är med detta namn man tillkallar henne.

Problemet är att nu heter hon i min telefonbok med hennes förnamn och efternamn som hon har på facebook men skulle vilja ha de som vanligt igen. Men telefonen vägrar låta mig ändra utan att ta bort hennes facebook synkronisering.

Nån som har en ide hur jag ska gå tillväga? Jag använder endast standard telefonbok som följer med android 2.1 och inga extra facebook appar

2. JaniP

JaniP Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Google Pixel 6
    Ursäkta min Bump men är det nån som kanske råkar ha en lösning till mig som fungerar? kan inte byta namn på kontakter nånmera som är kopplade till facebook, utan telefonen visar alltid facebook namnet på alla kontakter.

3. sumpan75

sumpan75 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har liknande problem, men hittade en användbar funktion. Trycker du menyknappen när du redigerar en kontakt kan du välja att slå ihop kontakter. Tex tjejens facebook-konto med mellannamnet och telefonbokens med förnamnet.

4. JaniP

JaniP Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Google Pixel 6
    problemet jag har är inte att slå ihop kontakterna men så fort dom är sammankopplade facebook kontot med telefonbokens kontakt så visar telefonen alltid facebook namnet hur jag än gör...eller så kan jag bara inte detta...börjar bli jobbigt o_O