Problem: Problem med kontakter

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av gatsten, 3 feb 2013.

1. gatsten

gatsten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    3
    Telefon:
    One Plus 11 5G, Nexus 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    ROM:
    Original
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 (2nd)
    Hej på er!

Jag försöker hjälpa min sambo som har lite problem med sina kontaktlistor. Jag har försökt söka men inte hittat exakt samma bekymmer.
    Problemet är att om hon går in under kontakter så finns det minst 3 poster för varje person, ibland upp emot 6. Det blir väldigt besvärligt när hon ex ska sms:a någon och inte vet vilken av posterna som innehåller telefonnummret. Alla är alltså inte helt identiska verkar det som.

Jag har försökt gå in under kontakter för att välja det ena eller andra och/eller utesluta det ena eller andra men kommer ingen vart.

Själv har jag bara erfarenhet av HTC och aldrig stött på detta bekymmer.

Någon som kan skänka en smula ljus över ett stort irritationsmoment så vore det supersnällt:)

Mvh Peter

Lennux gillar detta.
  2. DavidW

DavidW Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Problemet är att under alla år med samma sim kort och nya mobiler där man kopiera till sim, från sim, till mobilens minne och från mobilens minne dubbleter skapas.

I kontakt listan kan man under meny väljer vilka sparade kontakter syns. Simkort kontakter, telefonminne kontakter, Google kontakter, Google+, Facebook mm. Du skulle kunna välja att bara visa simkort kontakter om det är där din sambo har den mest uppdaterad lista.
    Du kan också tryck edit på en av kontakter och länka den till de andra poster med samma namn (förslag visas direkt). Nästa gång du vill messa eller ringa den person få du oftast möjlighet att välja ett nummer som standard.
    Själv deletade jag 90% av mina kontakter och började om på nytt. Alla kontakter är numera sparade hos Google. När jag om ett år igen byta mobil kommer kontakterna att syncas automatiskt.
    Good luck.

gatsten gillar detta.
  3. gatsten

gatsten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    3
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    ROM:
    Original
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 (2nd)
    Tack för svar David!
    Jag började med att föra samman dem via telefonen men där fanns en begränsning på att kunna föra samman max 5 poster. Tänkte på att det kanske kunde vara annorlunda under kontakter i Gmail och mycket riktigt. Efter en stunds pusslande blev 130+ runt 40kontakter. Stort tack för din hjälp:)