Problem: problem med laddning och att billäget aktiveras hela tiden

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av wickedshadow, 26 jun 2013.

1. wickedshadow

wickedshadow Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hej! Min s3 har fungerat bra sedan jag köpte den i Januari detta året. Idag fick jag problem med att en under laddning helt plötsligt började aktivera billäget. Detta har nu blivit värre under kvällen och nu tycker jag inte att den gör något annat. Mitt i allt så slutar den att ladda, och ibland har det krävts att jag fått stänga av telefonen och ta ut batteriet för att det ska funka. Är rätt förbryllad över detta då jag är rädd att det ska vara fuktskada eller liknande som inte går på garantin. Är det någon som har erfarenhet av detta och kan hjälpa mig?

2. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    522

MINA ENHETER

Det kan även vara smuts i usb uttaget.

3. wickedshadow

wickedshadow Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tror inte det är smuts i uttaget. Testade att rengöra men problemet kvarstår. Uppstod också efter att jag råkat skvätta ett par droppar vatten på skärmen, så känns inte riktigt som ett sammanträffande

4. tswfootball

tswfootball Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    530
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Hade något liknande problem några månader sen.. Den laddade några procent och sedan slutade..

Provade byta till en större iPad adapter och då laddade den utan problem.. Så om du har en större adapter(tex en Nexus 7 adapter) prova koppla USB sladden till den o ladda och se om det funkar

5. Snoogiloo

Snoogiloo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Ditt problem hade inget med telefonen att göra och det hade funkat med en helt vanlig adapter. Problemet du hade är att din laddare var sönder.

6. tswfootball

Mottagna gillanden:
    530
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Nej min laddare var inte alls sönder. Den funkar felfritt när man laddar andra telefoner med den. Dessutom hände samma sak om jag tog en annan lika "stor" laddare(tex en iPhone laddare). Och när jag försökte ladda telefonen via datorn hände samma sak. Den laddade en stund och sen slutade och gick till dockningsläget slumpvist.

Den enda gången den laddade felfritt var när man tog en större "kraftfullare" (högre watt) laddare som dem man får till tablets..

Det här problemet brukade oftast ske när man försökte ladda telefonen då den var nere under 20%.. Tror dock inte jag har kvar detta längre..

7. huskul

huskul Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    551
    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U

MINA ENHETER

Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U
    brukar få sånna problem när jag använder vissa billaddare
    har aldrig råkat ut för det när jag laddar hemma

8. Snoogiloo

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Det kvittar hur mycket effekt din laddare KAN ge, det är telefonen som bestämmer hur mycket den laddar och enda gångerna den sänker laddströmen är när laddkretsen i telefonen är defekt eller laddaren är kass och levererar dålig (för mycket rippel) alternativt för lite ström.

9. Snoogiloo

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Som svar på tråden så är det nästan fukt i USBn som orsakar detta problemet då den har blivit kortsluten. Hur långt in utöver USBn fukten har gått är svårt att säga men är det så att det endast är i USBn så brukar man byta dom på garantin :)

Om du använder RÄTT sorts mejsel och tar det lugnt när du öppnar den så är där ingen verkstad som kan se att du öppnat upp den och kollat efter fukt. Oftast sitter fukten på den sidan som är neråt i telefonen så du får plocka bort kretskortet helt. Fukten syns i form av vita fläckar.
    Tänk dock på att hålla det så bra ESD skyddat du kan så du inte har hundar/katter etc runt dig :P

10. tswfootball

Mottagna gillanden:
    530
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Som jag nämnde använde jag FLERTALET OLIKA laddare(som jag vet fungerar då de laddar dem andra telefonerna utan problem) där det inte funkade ordentligt och samma sak när jag försökte ladda via datorns USB port. Den enda gången det funkade var när jag bytte till en av de "större" laddarna.

11. Boss302

Boss302 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

Ok men..

Telefon tar 1000mAh från laddare o 450mAh från usb port (inte säker på de exakta siffrorna)
    Sen spelar det ingen roll om du kopplar den direkt till ett nätagg som ger över 10A.

Ger en dålig laddare ostabil spänning (rippel) så sänker telefonen laddströmmen t.o.m att rippelspänningen hamnar inom gränsvärdena.

12. tswfootball

Mottagna gillanden:
    530
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Det stämmer säkert..
    Delar bara med mig av mina upplevelser :)