Problem med laddningstid

Diskussion i 'Nexus S - Allmänt' startad av Linus82, 22 jul 2011.

1. Linus82

Linus82 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Alltså är det normalt att det ska ta 4-5 timmar att ladda upp batteriet på Nexus s. Kommer från iPhone och där laddar du batteriet på 1-2 timmar.

2. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Varför inte bara ladda över natten? Räcker inte det så kan man dessutom sätta i laddaren när man kan. Man måste ju inte vänta på att det är fullt laddat innan man kopplar loss laddaren.

3. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Klart man vill ha så snabb laddning som möjligt då strömmen inte räcker en hel dag & man måste fylla på, på natten så var det väl detsamma.

Min Desire S laddas från tom till full på ca 2.5 timmar, är väl mest laddarens kapacitet som styr hur lång tid det tar.

4. ViLANDER

ViLANDER Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Med standardladdaren dröjer det dryga fyra timmar.

Sent from my Nexus S using Tapatalk

5. Linus82

Linus82 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nejdå givetvis laddar jag under natten, men nu under semestern s¨används telelefonen väldigt flitigt och laddaren finns inte alltid tillgängligt, och ibland skulle man vilja bosta batteritiden men kör man in den i laddaren 20 min så får du 4 procent, och det surfar du bort på fem minuter o_O

6. otto

otto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Det är bara att kolla på laddaren och jämföra mot batteriet. Maximal laddström på standardladdaren är 700mA, batteriet är på 1500mAh. 1500/700 = 2.2h. Dock ger laddaren inte 700mA hela tiden utan bara kanske den första timman kanske, därefter går laddströmmen ner medan cellspänningen bibehålls. Höftar till med 3h total laddtid. Du skulle kunna ta en 1000mAh-laddare från en annan tillverkare, men det kortar bara ner det "första steget" (när cellspänningen ökar), inte delen på cykeln när laddströmmen minskar med bibehållen cellspänning.

dobber81 gillar detta.