Problem med lärare

Diskussion i 'Off Topic' startad av Tyda, 8 dec 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Tyda

Tyda Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min manliga lärare 50+ som jag har bra kontakt med kramar mig alltid efter att vi pratat en stund med varandra enskilt på hans rum med stängd dörr. Berömmer mig även otroligt för mina insatser inom ämnet (historia).

Han reser sig upp efter vi pratat när jag ska gå. Vi pratar ofta enskilt ca 2-3 ggr/vecka, ofta runt 1 h eller mer - ibland mindre, typ 20 min, och även då kramar han mig. Senaste 5 veckorna har han som sagt gjort detta varje gång. Vi pratar inte om något deprimerande eller så, så inte för att "trösta" eller något.

Han har även sagt att jag är hans själsfrände, berömmer mig väldigt mycket (men jag är också väldigt ambitiös i hans ämnen - "bästa eleven jag haft" osv), lagt en hand strax över min höft (två tillfällen, senast i går) när jag tagit han lite lätt på axeln då jag stod upp och han satt ned. Ler mycket osv. Tyckte vi skulle sitta kvar och prata fast brandlarm gick - vilket vi gjorde. Knäppt upp skjortan en bra bit precis när jag kommit till honom. Tipsat mig om att läsa Samuel Pepys dagbok (väldigt sexuell). Jag har även vid en kram nuddat en stund min kind emot hans, varvid han log mycket efter kramen och även tog min hand och sa typ "sköt om dig" innan jag gick efter det hela.

Är detta ett normalt lärarbeteende? Hur hade du själv reagerat? Lärare i fråga har fru.

2. llama

llama Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    Hur gammal är du? Känner att det inte är okej oavsett, men det är helt olika laddning ifall du går i grundskolan/gymnasiet eller ifall du pluggar på universitet/högskola!
    Anser inte att hans beteende är okej men sen kanske han själv inte tänker på det? Du borde vända dig till någon, först och främst honom om du frågar mig då han kanske ärligt talat inte tänker på det, men jag förstår även att det kan kännas obekvämt.
    Allt handlar väl om hur du lägger fram det.

3. Tyda

Tyda Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är 18 år. Går i åk3, gymn.

Jag är själv intresserad av honom tror jag, så känner inget egentligt obehag, mest förvirring. Men undrar hur man ska se på hans beteende och "respons"? Och hur jag ska göra? Samt hur ni andra hade sett på en liknande situation, det kanske rent av är vanligt att lärare och elever kramas om de har en bra kontakt?

Kan tillägga att han bara kramar mig enskilt bakom stängd dörr, när vi skiljs åt bland folk eller om dörren är öppen gör han det inte. Kanske är slumpen - om inte, lär han i alla fall veta att det kan tolkas konstigt om någon ser det.

4. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Det kan nog ses på en konstigt sett, p.g.a. åldersskillnaden.

5. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Så du är alltså intresserad av din 50+ åriga lärare som har fru, men vänder dig till ett mobilforum för att fråga om det är ett normalt beteende från hans sida när han tafsar på dig? ._. Sorry för den hårda approachen men det är verkligen något här som inte stämmer enligt mig.

6. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

självklaart är det inte ok han sviker sitt yrke och bör få sparken från sitt jobb.

7. Tyda

Tyda Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Men är det tafs? är ju ändå bara kramar och typ en hand strax över höften efter att jag tagit han lite lätt på axeln. Ganska oskyldigt? Varför gör han inte mer, och hur tolkar han det att jag ex besvarar kramarna?

8. TazZy

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Vänta, så du vill alltså att han gör mer? :S

9. llama

llama Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    aha haha, jag trodde du ville ha hjälp att avvärja det här, det här tog nu en helt ny vändning. även ifall du är intresserad anser jag att han missbrukar sin makt som auktoritärsfigur, vilket inte är okej.

10. svenix

svenix Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    7 968
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Det är aldrig OK oavsett åldrar för en lärare att inleda ett förhållande med en elev. Och det vet han om, det är därför han inte gör något tydligare.
    Om du kramas tillbaka så tar han det nog tyvärr som ett uppmuntrande att hans beteende är OK och att han ev. kommer att gå längre...

Du bör på något sätt visa att du inte uppskattar hans närmanden. Det kan ju vara svårt att göra det utan att såra honom och därmed ta risken att ev. få sämre betyg m.m.

Men sluta att krama honom, var stel som en pinne om han kramar dig kanske kan vara ett sätt...?

11. Tyda

Tyda Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Men är intresset ömsesidigt?

Och är det mer en sexrelation han vill ha då eller typ skilja sig osv eller han kanske bara vill leka lite med att flörta, men skulle inte ta det längre? Eller också misstolkar jag det och det är typ "faderskänslor"/bevis på uppskattning ifrån hans sida?

svenix: Varför har han inte gått längre än då? Har ju hållt på såhär i typ 1 månad nu..

12. svenix

Mottagna gillanden:
    7 968
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Du misstolkar det nog inte om du känner "spänningen" i luften...

För en 50+ man är det nog spännande att flörta med en ung tjej. Om han vill något mer är väl tveksamt, de flesta är inte beredda att lämna sin fru. Han vill nog bara ha en flört och fantisera/drömma om ev. sex.

13. TazZy

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Hahah verkligen. Vet inte om jag ska skratta eller gråta, sjukt äckligt/fel/disturbing i mina ögon.

Får inbilla mig att det är ett troll, för vem skulle annars göra ett helt nytt konto och skriva i swedroids offtopic liksom.

14. Tyda

Tyda Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Typ en smyg sexrelation då? Är det också osannolikt att han vill ha?

15. svenix

Mottagna gillanden:
    7 968
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Han kanske är lika osäker som du i det här. Han känner en attraktion till dig och vet inte vad han ska göra med den.

Han har ett stadgat liv med fru och familj. Han lämnar inte det i första taget. Samtidigt är det naturligtvis spännande med en ung tjej som verkar intresserad av honom...

Kanske han önskar sig en smyg sexrelation, men samtidigt är det också en stor risk för honom. Kommer det ut så riskerar han både sitt äktenskap och sitt yrke...

De flesta män i hans situation vågar inte ta risken. Troligen stannar det vid en "oskyldig" flört. Och om du inte uppmuntrar honom vågar han nog inte gå längre.

16. Tyda

Tyda Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur uppmuntrar jag det då? Tycker ändå jag har försökt typ det där med min kind som var emot hans. Vad ska jag göra mer? Smeka honom lite lätt, vart (något diskret ställe alltså)? Kyssa honom skulle jag inte våga, kanske en puss på kinden vid en kram. Jag vet inte. Fråga om han vill ta en fika eller äta lunch?

17. svenix

Mottagna gillanden:
    7 968
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Hmm... Trodde du ville bli av med honom, inte tvärtom...
    Vill du uppmuntra honom får du klara dig själv. ;)

18. Tyda

Tyda Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan du inte bortse ifrån det etiska en stund?

19. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Det är inte rätt. Du är 18 och han 50-plus. Det är minst 32 års skillnad. Sen är han gift, och är lärare.

Relationer mellan lärare och elever brukar heller aldrig sluta bra.

20. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

det är ju så många klassiker här så det är otäckt... mycekt stor åldersskillnad, lärare, han har familj och barn... skulle säkert inte tveka på att "lova" att lämna sin fru för dig eftersom du är den enda som förstår honom osv osv osv...

Det känns spontant som att detta är en trollgrej för jag vägrar tro på att det finns såhär tröga människor som ens tar upp det till diskussion.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.