Problem med läsning från minneskort (Spotify bla)

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Volnay, 20 dec 2010.

1. Volnay

Volnay Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag uppgraderade sd-kortet till ett 16gb class 6 för någon månad sen. Mycket problem sedan dess! När jag startar spotify och jag behöver logga in så startas ibland mobilen om, när spellistorna laddas. Får jag igång spotify så laggar låtarna i början (syncar den musik jag lyssnar på) och det känns verkligen som att mobilen inte "hinner" ladda in musiken från kortet. Jag har resettat spotify, avinstallerat och börjat om från början men inte.

Idag upptäckte jag att RockPlayer också laggade ibland när jag spelade upp film.

Varför beter det sig så här? Kan inte acceptera att det går långsammare att läsa från kortet när jag byter från class 2 till 6. Speglar detta bara skrivhastighet? Just nu känner jag iaf att spotify är nästan obrukbart, det är det program jag använder mest :-(.

2. H0gberg

H0gberg Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43
    Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 2 XL
    Hur många GB musik har du synkat till minneskortet? Mitt Spotify ballar ur om jag har riktigt mycket offlinemusik. Det har väl skett ett par spontanomstarter av telefonen pga det här också, så du är inte ensam.

3. delofson

delofson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Vad är det för märke? är det Sandisk, Transcende eller Kingston?

Men kan även säga att klassen speglar endast lägsta konstanta skrivhastighet.. inte läs.. men läs är ändå alltid högre än skrivhastigheten..

Last edited: 21 dec 2010
  4. Nagarebozhi

Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    665
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Jaså? Jag har börjat få spontanaomstarter på min x10 och att spotify får FC, beror det på spotify alltså? trodde omstarterna berodde på JIT eller den nya ADW launcher EX jag laddade hem.

Skickat från min Rootade X10i via Tapatalk
    Sent from my Rooted X10i using Tapatalk

5. H0gberg

H0gberg Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43
    Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 2 XL
    Visst kan det bero på JITen också och att DalvikVM packar ihop totalt men det har hänt både med och utan JIT för mig. Spotify står bara och tuggar "Signing in" i evigheter för att till slut starta om telefonen.

Spotifyklienten är verkligen inget att hänga i granen hur man än vrider på det tycker jag, ack så seg!