Problem med långfilmer...

Diskussion i 'Hero' startad av Pryltokig, 18 feb 2011.

  1. Pryltokig

    Pryltokig Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    1 324
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Jag har fått problem att när jag kollar på långfilmer i mobilen, så fryser bilden efter drygt en timme men ljudet fortsätter! Det går att spola förbi avsnittet där bilden fryser, men då är ljudet helt osynkat! Jag har testat olika konverteringsprogram, och börjar fundera om det är ROMen som gör detta? Jag kör med TastyFroyo 1.2, men testade nu snabbt att flasha in Elelinux 2.2 Special Edition, men får samma problem... Jag förstår inte vad det beror på!! Jag kan titta på serieavsnitt på 40min utan problem, men när jag tittar på längre filmer så börjar det strula efter drygt en timme...varför! Det konstiga är att jag inte hade dessa problem innan, har kollat på långfilmer förut men jag kommer inte ihåg om det var innan eller efter att jag rootade... Skall testa att lägga in en 2.1 ROM och se om det hjälper...

    Nån som vet vad det kan bero på...?
     
    Last edited: 19 feb 2011
  2. Pryltokig

    Pryltokig Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    1 324
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Jag testade att flasha in VillainROM 12 (alltså en 2.1-ROM) och nu funkar det felfritt! Det måste alltså vara 2.2+ROMar som strular till det...

    Kan någon som har 2.2+ ROM testa att spola till slutet av en långfilm, och se om ljudet hänger med? Så jag en gång för alla kan få svar på om det är handhavarfel eller ROMen som strular till det... :)

    Edit: Det är tydligen fler som får samma problem med 2.2-2.3-ROMs, så det är väl en bugg... Hoppas någon smart snubbe snart löser problemet, det stör mig som f-n! :) Elelinux skulle kika på det, så vi får väl se...

    Sent from my HTC Hero using Tapatalk
     
    Last edited: 22 feb 2011