Problem med leveransrapporterna.

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av 3co, 2 okt 2011.

  1. 3co

    3co Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    När jag skickar ett sms som av någon anledning inte går fram direkt till mottagarens telefon och då får statusen "Väntar", så får jag sedan ingen bekräftelse överhuvudtaget ens när meddelandet verkligen har gått fram, rapporten blir då kvar på "Väntar" hela tiden oavsett.

    Detta gör ju alltså att jag inte vet vad som händer med alla de meddelanden som inte kan levereras direkt ända fram till mottagarens telefon när det skickats.

    Om det däremot går fram direkt, så visar rapporten helt rätt "Mottagen".

    Jag har sökt en hel del på nätet, men inte lyckats hitta någon som verkar ha haft liknande problem med lev.rapporterna.

    Har testat Handcent, Go Sms och även Chomp och försökt att ställa in dem, så som att t ex i Handcent välja att inaktivera telefonens standard sms-program osv, dock utan framgång.

    Även skaffat nytt simkort (Telia) och sen testat kortet i en annan telefon (en Nokia med symbian & då fungerade allt som det skulle). Gjort först en fabriksåterställning med automatisk återställning av appar och inställningar, sedan en till återställning nu men utan att ha valt den automatiska funktionen efteråt (ifall det var någon app som skulle vara boven i dramat). Men nej, det ger sig inte.

    Är nu rätt less på telen, vill att leveransrapporterna helt enkelt ska kunna fungera ordentligt & tycker att det känns som en rätt grundläggande funktion att ha i en mobiltelefon.

    Telefonen är den nordiska Defy´en med Android 2.2.

    Vore fint om någon här kunde ha någon idé om vad felet skulle kunna vara. :)

    Edit: Glömde skriva att jag ju även har bockat i för leveransrapporter i inställningarna.
     
    Last edited: 2 okt 2011
  2. ZiMMeN

    ZiMMeN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    865
    Mottagna gillanden:
    115

    MINA ENHETER

    Du säger att du provat med alla program?

    Vilka inställningar kör du med på i GOSMS?
    "Stängde" du av original sms appen när du använde Go?


    Sent from my MB525 using Tapatalk