Problem med libero3 glukos applikation

Diskussion i 'Galaxy S23 / S23+' startad av aka_the_barf, 5 jan 2025.

1. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Hej!

Damen har diabetes och har bytt från galaxy s10 till galaxy s23. Problemet med henne glucos app är att den alltid fanns uppe till vänster i statusfältet men jag/vi har ingen aning om hur man får till det på samma sätt i s23an. Vad missar vi?
    Hon vill ha som på bilderna vilket är hur den syns i s10an. Den ligger alltid aktiv uppe i vänster hörn och är lätt och enkel att läsa av när den är där.
    Har rotat i aviseringar i telefonen och givit appen tillgång till allt men inget tycks fungera, inställningarna i appen är högst begränsade.

P_20250105_162244.jpg
    P_20250105_162302.jpg

2. Tripod

Tripod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    551
    Telefon:
    Motorola moto g84

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola moto g84
    Har inget liknande, men en sak som slår mig, och som du/ni kanske har tänkt på då du tittat på aviseringar, är att senare versioner av Android har tagit sig för att varna/påminna användarna för appar som ligger ständigt i bakgrunden (utifrån ett batterispar-perspektiv), men som en följd av det tvingas dessa dock närmast alltid att visa en ikon för appen (har sett det på t.ex. epost-klient om väljer att alltid vara kopplad i push-läge, men vi ser det även i olika former för t.ex. webbläsare som ligger öppen länge, om inte i notiser så i snabbmenyn).

De klassiska råden från Samsung är ju: How to fix the notifications not appearing on my Samsung device?

Jag antar att ni, vid sidan av att titta på aviseringar å appens inställningar, även kontrollerat så att inga särskilda batterisparfunktioner är aktiverade, eller?

(Det har på sina håll, flera olika märken, varit problem, i olika utsträckning, att få aviseringar att visas ibland med nyare Androidversioner.)

Kristy gillar detta.
  3. cjb

cjb Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 307
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    Gjort en ren installation på S23:an?
    Testa även rensa cache för appen och eventuellt en ominstallation.

Sen är Libero blöjor ;)
    Appen heter Libre 3 :)

Kristy gillar detta.
  4. aka_the_barf

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Inga batteri spar funktioner är på och appen är undantagen i stör ej och får alltid vara på i bakgrunden.
    Ska kika på de där samsung tipsen.

Har librewolf som webläsare och använder libreoffice så det blev kanske lite mycket libre.

Ska testa rensa cache och se vad som händer

5. aka_the_barf

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Löste det genom att installera om appen helt enkelt.