Problem med "light bleed"?

Discussion in 'ASUS' started by D-Droid, Jul 12, 2011.

1. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjena!

Jag har beställt mig en TF och ser verkligen fram emot att få hem den! Jag har tittat på oändligt många recensioner och läst på minst lika många forum innan jag bestämde mig för att produkten verkar hålla hög kvalité utan många av de barnsjukdomar som andra tablets har haft.

Ett problem som dock verkar återkomma när man kikar runt är att många har haft problem med "light bleed". Det vill säga att skärmen släpper igenom ljus, "blöder ljus". Detta märks bäst när skärmen skall vara mörk/svart men påverkar även färger då de visas så att de kan upplevas som urvattnade.

Min fråga är nu, har ni här på Swedroid's forum haft problem med detta?

Posta gärna båda ja och nej men tag även gärna med ert modellnummer då det verkar på andra forum såsom XDA och MoDaCo att problemet endast påverkar vissa exemplar.

2. Trekis

Trekis Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tycker inte jag har värken ligt bleed eller clodning på min platta :) kan ju ha tur oh fått ett bra ex.

Last edited: Jul 13, 2011
  3. enV

enV Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har heller aldrig haft problem med det... Men som sagt kan man ha haft tur också.

4. Alia

Alia Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja och nej.
    Jag har en liten mängd light bleed, men jag har inga problem med det :P

Enda gånger jag ser det är när jag startar en app som tar ett par sekunder att ladda och skärmen är helsvart under tiden, har inte märkt av det i någon annan situation, inklusive när jag tittat på film. Det är förmodligen där, men inte så att jag märker av det om jag inte aktivt letar.

5. KiviE

KiviE Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har en del och stör mig lite på det när jag ser på film, annars ser jag det inte.

6. Swesnow

Swesnow Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har också en del men det är inget stort, du behöver inte oroa dig. Hur jobbigt är det egentligen att det är lite ljusare i kanterna när man sitter i ett mörkt rum?

7. D-Droid

MINA ENHETER

Är det bara lite så är jag inte orolig. Jag är däremot orolig att det ska bli värre med tiden om det existerar redan från början.

8. sand

sand Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Någon som bytt pga detta och fått en bättre skärm? jag har sju små 'ficklampor' som lyser in i skärmens nederkant.
    Kansele låter gnälligt, måste därför bara påpeka att det trots allt är bästa köpet jag gjort på länge!

9. D-Droid

MINA ENHETER

Jag skickade tillbaka min pga light bleed och att den "knakade" på grund av att skärmen inte satt fast i ramen som den borde.

10. sand

sand Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Fick du en ny? Var den bättre/sämre /lika?

11. D-Droid

MINA ENHETER

Jag fick pengarna tillbaka och kommer istället försöka köpa en Galaxy Tab. Transformern var lite för otymplig och tillsammans med kvalitetsproblem så gjorde det att jag inte ville ha en ny.

Det rapporteras dock från flera som beställt och lämnat tillbaka att de fått tillbaka felfria transformers. Många har heller inte haft problem med sina överhuvudtaget. Man skall också vara medveten om att det är alltid de som har problem som syns, de som är nöjda syns aldrig så jag hyser absolut inget agg mot ASUS och tror att de i stort sett producerat ett fantastisk produkt.

Är du missnöjd tycket jag du ska begära en ny. Befintliga problem brukar ha en tendens att bli värre med tiden och även om man inte besväras av dem själv så sjunker ju andrahands-värdet om man vill sälja den i framtiden.