Problem: Problem med ljud och vibb

Discussion in 'Galaxy S3 - Allmänt' started by Damien74, Jul 8, 2012.

1. Damien74

Damien74 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har ett irriterande problem.
    Innan uppgraderingen till XXALF6 märkte jag inget problem annat än det kända att batteriet tar slut snabbt i vänteläge.
    Jag rotade och flasha en ROM, fungerade bra.

Men jag blev trött på ROM och jag fabriksåterställde telefonen.
    Inga problem.

Sedan uppgraderade jag till XXALF6 - ingen ny rootning än..
    Första jag märker är att telefonen laggar lite då och då. Sen när jag skickar och/eller får SMS så antingen hänger eller bootar mobilen om sig.
    Det verkar som det hände när vibrationer var aktivt.

Också det har kommit ett nytt meddelande som säger "com.google.process.gapps" slutade fungera. Och det kommer upp om och om igen.
    Såvitt jag kunde hitta på nätet så hade det att göra med att kalendenderns synkronisering skulle hjälpa att rensa kalenderns cache. Det gjorde det inte.

Då rotade jag mobilen igen, bara "CF-Root-SGS3-v6.4", ingen annan ROM.
    Problemet är ännu värre och även ljudet slutar fungera då och då.

Jag försökte hitta "com.google.process.gapps" med en filhanterare utan lyckas.
    I ROM Toolbox syns den, men det går inte döda processen, se adressen till den på telefonen eller avinstallera.
    På andra appar fungerar detta som det skall så jag vet det är något med denna "process.gapps".

Några appar verkar förekomma dubbelt i apphanteraren, så har det inte varit innan. Och jag minns att den nyare guiden för att roota en S3 inte nämner att man skall wipa något alls och jag börjar misstänka att det inte stod med av rent misstag?

Uppskattar alla tips! Min hjärna är slut för stunden :P