Problem med LL 7CK100...

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Belle, 16 januari 2012.

1. Belle

Belle Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så, jag har fått en gammal surfplatta av min mor, som helt enkelt inte ville ha den kvar.
    Jag har aldrig ägt en surfplatta, jag kan absolut ingenting om dem, och jag har suttit i typ 5 timmar och försökt få den att fungera.

Till att börja med; jag har sökt på det här forumet och google, läst igenom någon tråd på 53 sidor och begriper fortfarande ingenting.
    Jag förstår inte heller hur jag stoppar in spel, filmer, kartor och sådant i den.

Till att börja med finns det inga app's, jag kan inte på något sätt ladda ner dem och jag fattar inte hur man formaterar om grejen (jag hittade någon plats i den där det stod formatera, men några av min mammas gamla filer finns fortfarande kvar).

Jag misstänker att jag kanske behöver updatera den på någon vis, men jag vet inte med vad, eller hur.

Om någon skulle känna för att förklara lite för mig skulle jag bli oerhört tacksam, jag börjar bli grymt trött på att försöka.
    Snälla tänk på att jag inte kan NÅGONTING öht om det här grejen.

Ursäkta om jag låter irriterad, mitt tålamod är lite kort...

2. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Vår hemsida där uppgraderingen finns ligger nere. Jag har skickat PM till dig om hur vi löser uppgradering åt dig på annat sätt.

3. Belle

Belle Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Åh, tusen tack, går och läser. :)

4. Wirre61

Wirre61 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag skulle ge mig på att försöka uppgradera en LL 7CK100 men hittar inte den sida ni hade uppe förut om hur man gjorde, finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig med detta ?
    Man skulle ladda ned ett program samt trycka på några av knapparna på läsplattan och starta om... men som sagt ... help plz ?

5. KickiJ

KickiJ Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Problem med min LL

Efter att ha gjort en lyckad uppgradering av min LL så hittar den nu inte mitt trådlösa nätverk. Innan uppgradering inga problem att hitta det men nu syns det inte alls. Vad kan det bero på och vad kan man göra för att lösa detta?

6. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Det borde inte vara några problem, jag har uppgraderat många plattor och själva wifi-delen skall inte påverkas. Den blir helt fabriksåterställd med engelska mm och wifi avstängd så du får gå in och aktivera den manuellt. Likaså måste du aktivt aktivera skandinaviskt tangentbord så du kan skriva in koden (ifall du har något av dessa tecken i ditt lösenord). Hör av dig om du inte får det att funka.