Problem med Market, bytt mail

Diskussion i 'Allmänt' startad av hobbitar, 10 mar 2011.

1. hobbitar

hobbitar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Idag så ändrade jag epost på mitt google-konto (från en hotmail till Gmail).

Allt funkade bra på datorn förutom lite krångel med att google ville att jag fortfarande skulle använda den gamla e-posten vid inloggning. Så jag tog helt enkelt bort den gamla eposten från kontot så att jag enbart har Gmailen nu.

Men när jag försöker handla på market via telefonen så lyckas jag inte logga in på google-kontot eftersom telefonen fortfarande vill använda sig utav min gamla hotmail-adress, och det verkar inte gå att ändra det i telefonen, jag är inte speciellt sugen på att fabriksåterställa telefonen om det är vad som krävs?

2. Adam2

Adam2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Inställningar --> Konton?

3. hobbitar

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har varit där och kollat, jag stängde av synken på hotmailkontot. För att radera det stod det att jag måste göra en fabriksåterställning på telefonen vilket jag inte är speciellt sugen på, men det kanske är det enda alternativet?

4. Bmsone

Bmsone Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB
    Använd Mybackup så görs en rätt bra backup på allt i telefonen... Nästan alla inställningar också. Man kan välja om epost ska sparas/återställas så då kanske det fixar ditt probelm?

5. hobbitar

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om jag nu gör en återställning utan någon backup, kommer alla apps som jag har installerat försvinna?

Om dom gör det så får jag prova Mybackup, tack för tipset!