Har fått lite problem med min orootade Desire senaste dagarna. Kan inte ladda ner eller uppdatera appar från Market. Problemet gäller gratisappar (har inte testat igen med betalappar).
Det som hänt är:
För ca en vecka sedan satte jag in ett engelskt SIM-kort (T-mobile) köpt från Droidstuff, för att få tillgång till betalapps. Köpte 2 appar och bytte tillbaka till mitt vanliga SIM-kort igen (när mobillen var avstängd). Allt verkade då ok.
Jag installerade efter ett par dagar Apps2SD pga utrymmesbrist på telefonen. Flyttade över apparna, men inte widgets. Vissa appar funkade inte så då flyttade jag tillbaka dom till telefonen. Det blev också problem när det kom uppdateringar då de inte kunde installeras förrän jag flyttat tillbaka appen till telefonen.
Jag installerade även AppProtector Lite och lösenordsskyddade kalendern.
Jag har nu avinstallerat både Apps2SD och AppProtector Lite, men problemet kvarstår. Jag kan inte uppdatera vissa appar, trots att jag flyttat tillbaka dom till telefonen. Jag har även provat att avinstallera, men då kan jag inte installera appen igen. Jag har även problem med att installera tidigare oanvända appar. Lyckades dock med en app som hade inställningen att jag kunde flytta den till SD-kortet.
Vad är det som hänt? Och kan jag lösa det utan att göra en systemåterställning?
Om jag måste göra en systemåterställning, hur går jag tillväga innan dess för att ta backup på inställningar mm? Och hur blir det med 2.2 Froyo-uppdateringen? Systemåterställningen har väl 2.1. Var får jag tag på 2.2 igen?
Last edited: 4 oktober 2010