Problem med Market

Discussion in 'Galaxy Spica i5700' started by sigge_3, Jun 24, 2011.

1. sigge_3

sigge_3 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

nya problem uppkommer ständigt, tyvärr...
    mitt problem nu är...

då jag har problem med angry birds tog jag kontakt med Rovio som bad mig avinstallera birds som jag har på SD idag, ta bort sd-kortet helt efteråt och installera om spelet på telefonen... inga problem tänkte jag och gjorde som de sa men sprang på ett dunderproblem...

när jag avinstallerat spelet, stängt av telefonen och tagit bort sd-kortet och sedan startar om telefonen och kommer till "home screen" har jag en ikon för market, jag klickar på den och får till mig att jag inte har market installerat på telefonen... blir lätt förvånad och startar om telefonen igen med sd i och då fungerar allt.

hur fasen får jag nu tag på market så det finns på telefonens internminne i stället för på sd? har inte gjort några flyttar (vad jag minns) och kollar jag via inställningar -> program så ligger det på internminnet... kan jag komma åt market-appen på något annat sätt eller har någon en enkel lösning på mitt problem? känns ju jäkligt surt som det är just nu...

2. Lullebulle

Lullebulle Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Se till att Vending.apk finns i /system/app eller montera minneskortet i datorn och kolla efter "Vending" i .android_secure

3. sigge_3

sigge_3 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

vad ska/kan jag göra om det finns där? om inte, ska jag flytta den filen dit i så fall?

4. Pjodor

Pjodor Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Vet inte om det går överhuvudtaget, men använder du någon typ av apps2sd i samdroid eller liknande?

Du kan annars ladda ner market här och installera via recovery (förutsatt att du har rootat vill säga).
    - Google updates -

5. sigge_3

sigge_3 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

jodå, jag använder app2sd via samdroid.

telefonen är rootad så det ska ju inte var några problem, men jag kan inte ladda ner filen från den sidan du länkade till.. kommer bara till ett dropbox meddelande som säger att filen inte går att nå...

6. Pjodor

MINA ENHETER

Ok, testade inte länkarna. Det var där ifrån jag fick min uppdaterad förut men det verkar inte fungera längre.

Testa den här länken istället.
    Latest Google Apps (updated)

7. Lullebulle

MINA ENHETER

Avmontera minneskortet i inställningar istället.

Kör du apps2sd så ska du inte plocka ur minneskortet ur telefonen då kan du få riktigt trevliga överraskningar...

8. sigge_3

sigge_3 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

ajdå, rebootar just nu telefonen.... utan minneskortet då jag tänkte kolla hur det blir då... kan bli intressant detta :S

9. Lullebulle

MINA ENHETER

Det blir en factory reset eftersom minneskortet har all data.

10. azek

azek Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Att du har root gör ju saken biff, är som sagt bara att köra via recovery, rekommenderar inte att ta Market till SD! Hoppas i alla fall att det löser sig.

Har också ständiga problem med alla ihopkok till ROM som finns, tror jag provat alla, vilket jag givetvis inte har men ändå, ett tiotal lätt. Trött på Spica så det räcker och blir över. I den här versionen jag har nu fungerar i alla fall market, men inte kamera, finns det någon rom som kameran fungerar, samtidigt vet jag inte om jag skulle bry mig eftersom kameran inte är speciellt duglig. Ursäkta min negativa inställning, vill bara ha tips på froyo som är ok och med det lite motivation att orka hänga kvar vid Spica bindningstiden ut 4/12...

11. Lullebulle

MINA ENHETER

Jag kör Yonip V12B.1 på CyanogenMod alpha8.4 och där funkar kameran och Market.
    [KERNEL] YONIP Kernel for CM 6.1.1 alpha 8.3

azek likes this.
  12. Pjodor

MINA ENHETER

Jag körde den också förut och den fungerade bra. Nu har jag bytt till V.22 när de har fått 3G att fungera och jag har inte haft några direkta problem än alla fall.

azek likes this.
  13. sigge_3

sigge_3 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

undkom billigt då jag tydligen har större delen på internminnet, förutom market då som av någon anledning fanns på minneskortet... innebar att jag slapp factory reset så det var ju skönt :D

14. Lullebulle

MINA ENHETER

Jag menade att när du kör apps2sd, plockar ut minneskortet och startar om telefonen så blir det som en factory reset.

15. sigge_3

sigge_3 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

var precis så jag gjorde och då jag kör med apps2sd borde det ju strula lite men faktum är att det faktiskt blev bättre efteråt samt att jag inte fick reset som jag tycker att jag borde fått (menar alltså att jag är ytterst tacksam jag inte fick det)